Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A nagybetűs URL nincs hatással a keresőoptimalizálásra

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.01.05.

A kis- kontra nagybetűs URL keresőoptimalizálási jelentőségéről évek óta vitatkoznak, most feltették a kérdést a Google Webmaster Help fórumon is, ahol John Mueller, Google munkatárs és Pedro Dias, korábbi googler is válaszolt.

A válasz egyértelműen NEM, a kis-nagybetűknek semmilyen hatása nincsen a keresőoptimalizálásra és így az organikus találati lista rangsorolására sem.

SEO nagybetűs URL

Mi a helyzet az organikus találati lista átkattintási arányával?

Sokan írtak már az indirekt hatásáról, ami a javuló SERP átkattintási aránnyal magyarázható. Vagyis minél inkább feltűnő az organikus találati listán a megjelenésünk (például nagybetűk használata az URL-ben), annál többen kattintják le a mi linkünket és így nő a SERP CTR, ami hatással van az organikus pozíciónkra. Ezt még nevesebb SEO szakértők is sokáig alátámasztották, sőt még a Searchmetrics is erős korrelációs hatást mutatott ki a SERP CTR és a rangsorolás között. Azonban a legjobb esettanulmány erre Bartosz Góralewicz-től született, aki cikkjében egyértelműen cáfolja, hogy hatással lenne a rangsorolásra.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet