Feltűnően sok vállalat továbbra sem rendelkezik mobilbarát weboldallal – derül ki a Moovweb által készített felmérésből. A tanulmány szerint ennek látható jelei is vannak és egyértelműen rangsorolási következményekkel jár.
Formálisan április 21. volt a fordulópont, ezen a napos élesedett hivatalosan is a Google mobilbarát algoritmusa. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a weboldaltulajdonosok többsége továbbra sem szentel túl nagy figyelmet a honlapja ilyen irányú fejlesztésére. A Moovweb nyomon követett 1000, „az e-kereskedelemben fontosnak számító kulcsszavakat”, és a különböző iparágakban azt vizsgálták, hogy a találatokat milyen mértékben befolyásolja a mobil optimalizáltság ténye.
A mobil rangsorolás vizsgálata során egyértelműen kirajzolódott, hogy az esetek 83%-ában a legfelső pozíciókban kizárólag mobilbarát weboldalak helyezkedtek el, sőt 81%-ban az első három pozícióban tűntek fel. Az adott találati oldalon fellelhető oldalak 77%-a ugyancsak mobilbarát volt (másképpen, az első 7.7 találat a 10-ből). Rögtön felmerül a kérdés, hogy a maradék 20%-ban vajon miért és milyen esetekben jeleníti meg a rendszer a nem mobilbarát weboldalakat?
Míg a fenti ábra alapján jól látható, hogy az optimalizált weboldal egyenesen arányos a magasabb pozícióval, addig alábbi diagramon a különböző iparágak mobil-optimalizáltságát jelzi.
Bár korábban volt arról vita, hogy a Mobilegddon látszólag eltérő módon hat a különböző piaci szegmensekre, az nem kérdés, hogy a nem mobile friendly weboldalak általánosságba véve hátrányba kerülnek.
Nyilvánvaló, hogy mi a teendője azoknak a marketingeseknek, akik még nem tették meg a szükséges intézkedéseket, de elsősorban nem az algoritmusnak kellene megfelelni: el kell fogadni a mobil forgalom erejét, és a felhasználói élményt kell egyszer és mindenkorra szem előtt tartani!
Ezt olvastad már?