A Universal Analytics 2023.07.01-én megszűnt, azonban számos fiókban a mai napig gyűjti az adatokat. Azok a fiókok, amelyek még gyűjtik az adatokat, bármikor leállhatnak, ezért a Google továbbra is erősen javasolja, hogy mindenki térjen át a GA4-re.
Korábban a Google arra figyelmeztetett minket, hogy július 1-ig mindenki kénytelen lesz átállni a GA4-re, mert innentől kezdve nem fogunk adatokat látni a Universal Analyticsben, hiszen leállítják az adatgyűjtést, most azonban már 2 hónap telt el, és sok marketinges továbbra is a megszokott módon használja a universal analyticset.
Miért fontos?
Több marketinges szakember is nehezen fogadta el a GA4-re kényszerített migrációt, mert hogy nehezen használható az új felület, illetve az adatok késése és eltérése is problémákat jelentett sokmindenkinek. Az, hogy a Universal Analyticsben továbbra is figyelemmel kísérhetik a kampányok és webhely teljesítményét hatalmas megkönnyebbülés azok számára, akik küszködnek a GA4-el.
Azonban bármilyen csábító is visszatérni az Universal Analyticsre, nem lenne bölcs dolog, hiszen a Google továbbra is bármikor lekapcsolhatja az adatgyűjtést.
Augusztus 22-én a Google küldött egy levelet, amiben az állt, hogy a Universal Analytics tulajdonok leállították az adatgyűjtést, és aki még nem tette meg, fejezze be az átállást a GA4-re.
Mit mond a Google?
A Google megerősítette, hogy az UA lejárata már elkezdődött, de a tulajdonokat fokozatosan szüntetik meg. 2024 július 1-el teljesen megszűnik az UA-hoz való minden hozzáférés, tehát eddig lesz időnk exportálni az adatokat, ezt követően már nem lesz hozzáférés a fiókhoz.