Gianpaolo Lorusso az Adworld Experience alapítója, akivel legutóbb egy Google által szervezett dublini kiemelt ügynökségi konferencián találkoztunk, most megosztott velünk egy infografikát az AdWords hirdetési fiókok optimalizálásáról.
Mint sokan mások Gianpaolo is évek óta szembesül azzal a problémával, hogy miként lehet egy fiók általános teljesítményét folyamatosan mérni és optimalizálni még abban az esetben is, ha brand céljaink vannak.
Gianpaolo szerint a Google Analytics smart goal-ok bevezetése hozott többek között áttörést ebben, aminek a segítségével könnyedén tudunk minden mikro-konverziót azonosítani a fő KPI-ok mellett. Ha megpróbálunk mindent mérni, akkor egy nagyköltségvetésű, komplex fiók kezelésekor sem esünk abba a hibába, hogy túloptimalizálunk és kontraproduktívak leszünk, mert esetleg olyat is leállítunk, visszaveszünk, ami másban igenis hozzájárult a kampány sikerességéhez. Ez most persze nagyon leegyszerűsítve a lényege.
Az alábbi infografika sokat segíthet átlátni általánosságban az opitmalizálási lehetőségeket.