Az AdWords hirdetés felületén könnyedén létrehozhatunk landoló oldal variációkat, akár kulcsszószinten is? Az egyik remarketing listánk feliratkozóival kitöltethetünk kérdőívet? Jól hangzik?
A Google Marketing Next-en bemutatott újdonságok között az egyik legizalmasabb a Google Survey 360 és a Google Optimize, AdWords-be történő integrációja.
Optimize
Az Optimize integrációval az AdWords hirdetések létrehozása közben már gondolkodhatunk az egyedi landoló oldalakon és akár kampány-, hirdetési csoport- vagy kulcsszószinten létrehozhatjuk. Például, ha egy banknak vagy hitelintézetnek hirdetünk hiteltermékeket, akkor nagyon nem mindegy, hogy a költségesen megszerzett látogatók hány százaléka konvertál és tölti ki a hiteligénylést. A landoló ez esetben kulcsfontosságú és egyre több esetben gondolja azt a megrendelő, hogy a keresőmarketing szakértő kompetenciája kell legyen a releváns landoló lap is. Az Optimize segítségével például a kampánytervezéskor beállíthatunk több különböző lehetséges képet a landoló lapra, melyet dinamikusan módosíthatunk bármikor, nem kell várnunk a jóváhagyási körökre vagy a fejlesztők körülményes válaszaira.
Az Optimize egyébként programozási tudás nélkül használható, egyszerű drag and drop felépítésének köszönhetően. Az új AdWords interfészen pedig nyomon követhető lesz a különböző landoló lapok teljesítménye. Az új interfész legkésőbb év végéig mindenki számára elérhető lesz.
Google Surveys 360
A Google Survey 360 fizetős csomagban érhető el és az Analytics 360 csomag része. A Google rendelkezik egy 10 milliós online válaszadó bázissal és heti szinten sok millió újabb válasz születik a különböző kérdőívekre. Az integrációval – és ilyen formában ez egyelőre Magyarországon kevésbé releváns – a hirdetők választ kaphatnak arra, hogy miért reagáltak pozitívan vagy negatívan az érdeklődők egy-egy marketing aktivitásra vagy landoló lapra.
A Google Survey ingyenesen is elérhető, de nem integrálható az AdWords-el.