Több nemzetközi hírportál már korábban is megszellőztette, hogy hamarosan többet tudhatunk az AdWords hirdetés eddig igencsak rejtélyesen kezelt minőségi mutatójáról. Májusban a Google hivatalosan is bejelentette, hogy innentől hét új Minőségi mutató áll rendelkezésünkre, melyeket ugyanúgy előhívhatunk az interfészen keresztül az Oszlopok beállítások alól, mint bármelyik másik mutatót.
A leghasznosabb újítás, hogy historikus mutatóként is elérhető már a Minőségi mutatót. Négy olyan mutató is rendelkezésünkre áll, mellyel egy adott dátumtartomány, utolsó ismert Minőségi mutatóját tekinthetjük meg: Qual. Score (hist.),” “Landing page exper. (hist.),” “Ad relevance (hist.)” and “Exp. CTR (hist.).
Ha például kiválasztunk egy kulcsszót és Napi bontásban megnézzük hozzá a Minőségi mutatókat, akkor gyönyörűen kirajzolódik a munkánk eredménye, amennyiben a fő célunk az volt, hogy javítsunk ezen a mutatón. Véleményünk szerint a két legfontosabb a Landoló lap és a Hirdetési relevanciára vonatkozó historikus adat.
Amennyiben az AdWords nem rendelkezik megfelelő mennyiségű, releváns adattal, a mutatók nem mutatnak semmilyen számot, de ez csak idő kérdése és hamarosan megjelenik. A Minőségi mutató oszlopok elérhetőek az Ügyfélközponti felületről is, ha egyszerre több fiókot/ügyfelet kezelünk, API-ból pedig már bő egy éve elérhetőek ezek az adatok.