Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

AdWords hirdetések: márciustól megszűnik a konvertált kattintás mutató

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2017.02.14.

Szeptembertől a “konvertált kattintások” már nem használhatóak semmilyen licitálási stratégia részeként. Az AdWords hirdetésekben használt Cél CPA és Intelligens CPC licit stratégiák nem működnek együtt szeptember 21 óta a konvertált kattintásokkal.

Márciustól a mutatót már nem állíthatjuk be az oszlopokban sem és a riportokban sem alkalmazhatjuk. Ha vannak olyan automata szabályaink, melyek a konvertált kattintásokat használták, automatikusan átállnak a konverziókra.

adwords hirdetések

AdWords hirdetés – Konvertált kattintások hátrányai

Íme néhány példa arra, hogy mennyiben korlátozott a „Konvertált kattintások” a „Konverziók” mutatóhoz képest:

  • Kiválasztható, hogy mely konverziós műveletek szerepeljenek a „Konverziók” oszlopban, azonban az nem, hogy melyek a „Konvertált kattintások” oszlopban.
  • A „Konvertált kattintások” oszlop nem szegmentálható a konverzió neve vagy a konverzió kategóriája szerint.
  • Megadható, hogy az adott kattintásból származó többszöri konverziókat számításba vegye rendszer (például a hirdetésre leadott kattintást követő többszöri vásárlást), de a „Konvertált kattintások” mutatóval mindegyik csak egyszer számítható be.
  • A konverziókhoz ki lehet választani hozzárendelési modellt, ez a modell azonban nem befolyásolja a „Konvertált kattintások” értékét.

 

AdWords hirdetés – Új lehetőségek a konverziók mérésére

A mutató természetéből fakadó korlátozásokon túlmenően az AdWords konverziókövetése bővült is bizonyos új funkciókkal, amelyeket a „Konvertált kattintások” esetén nem támogat a rendszer. Például:

  • A konverziók értéke megadható, a konvertált kattintásoké azonban nem. Ebből következően a konvertált kattintások nem teszik lehetővé két, nagyon különböző konverzióhoz vezető kattintás relatív értékének összehasonlítását.
  • A konvertált kattintások között nem szerepelnek azok a kattintások, amelyek bolti látogatásból származó konverziókhoz vezetnek.
  • A konvertált kattintások csak azokat a konverziókat mérik, amelyek a kattintással megegyező eszközön történnek, az eszközökön keresztüli konverzióhoz vezető kattintásokat nem.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet