A Walker Sands Future of Retail publikált egy tanulmányt, melyben többek között arra voltak kíváncsiak, hogy mi ösztönzi leginkább az embereket arra, hogy a virtuális kosárba berakják a kívánt terméket. Vagyis, hogy mi a legfontosabb webáruház marketing eszköz az e-kereskedők kezében?
1400 amerikai vásárlót kérdeztek meg a kutatás keretében és 10 válaszadóból 9 az ingyenes kiszállítást jelölte meg, mint a legfontosabb vásárlás ösztönző eszköz. A válaszadók 69%-a még a napon belüli kiszállítást, 68% pedig a díjmentes visszaküldés és csere lehetőséget jelölte meg a legfontosabbak között. Bár ezek mind olyan webáruház marketing eszközök, melyek növelik a webáruházak költségeit, de érdemes letesztelni, hogy tranzkaciós volumenben mekkora lökést adhatnak.
Rendkívül érdekes, hogy Amerikában már valós kiszállítási alternatívaként tekintenek a jövőben a drónokra, ezért elhangzott egy olyan kérdés is, hogy mennyien választanák a drónos kiszállítást. A válaszadók 73%-a azt mondta, hogy nem csak, hogy választaná, de ha ez azt eredményezi, hogy akár 1 órán belül megkaphatják a terméket, akkor akár 10USD felárat is fizetnének a kiszállításért!