Az instagram változásokat vezet be a márkához kapcsolódó hirdetésekre vonatkozóan. Ennek részeként olyan hirdetések is megengedetté válnak, amiben a felhasználó nevében hoznak létre posztokat.
A márkához kapcsolódó tartalmak megjelenítésére vonatkozó első változást tavaly vezették be, amikortól az influencereknek meg kell jeleníteniük, ha egy posztjukat egy cég vagy márka támogatja.
A hirdetések a felhasználó organikus posztjaihoz hasonlóan néznek ki, de szerepel benne a “fizetett tartalom a (márkanévvel)” megjelölés.
A hirdetés eddig egy kicsit több koordinációt igényelt az influencer és a márka között. Ahhoz, hogy egy ilyen tartalom hirdethető legyen, először organikus posztként kellett létrehozni, és azt követően a márkatulajdonos tudta a hirdetést közzétenni.
Az Instagram ezt most mindkét fél számára elérhetővé teszi.
A bejelentés szerint a cégek számára az új folyamat sokkal rugalmasabb lesz azáltal, hogy kevesebb feltételt kell teljesíteni a márka megjelölést tartalmazó hirdetések közzétételekor.
A hirdetők így az influencer organikusan előzőleg közzétett posztja nélkül is létrehozhatnak és közzétehetnek hirdetést – természetesen az influencer hozzájárulásával.
A márkához kapcsolódó tartalomra vonatkozó hirdetés létrehozása 3 lépésből áll
- A hirdető jóváhagyást kér a hirdetés létrehozásra vonatkozóan:
Beállítások -› Business -› Márkához kapcsolódó tartalom -› Hirdetés létrehozás hozzáférés (Settings – Business – Branded Content – Request Ad Creation Access):
Itt a felhasználó nevének megadása után küldhető el a kérés.
- Az influencer elfogadja a hirdetési jogosultságra vonatkozó kérést
Az ő oldalán a kérés az Activity lapon jelenik meg, ahol az értesítések is vannak.
Az értesítésre kattintva arra a felületre érkezik, ahol látja minden jóváhagyott és még jóváhagyásra váró hirdetési partnerét.
A jóváhagyást követően jön létre a partnerség a márka és az influencer között.
Az oldal tetején megjelenik egy figyelmeztetés is: “Ezek a partnerek tudnak a nevedben hirdetést létrehozni és jóváhagyásra küldeni. Csak általad jóváhagyott hirdetések fognak megjelenni.
- Az influencer értesítést kap a jóváhagyására váró hirdetésről
Ebben a folyamatban a hirdető dolga összeállítani és szerkeszteni a hirdetéseket, amit az influencer jóváhagy és közzéteszi.
A jóváhagyott hirdetés a közlő influencer nevében jelenik meg, de nem fog megjelenni a profilján a posztok között.
Ha a posztot közlő nincs megelégedve a hirdetéssel, akkor elutasíthatja ezt közzététel előtt, de utána is bármikor.
További újdonságok a márkához kapcsolódó tartalmakra vonatkozóan:
- A Reelsben is megjelenhetnek majd ilyen hirdetések, hamarosan élőben is.
- A Storyban megjelenő hirdetések kattintható elemeket is tartalmazhatnak, mint az említés, helymegjelölés és hashtagek.
- A vállalkozások a hirdetésekben megjelölhetnek termékeket is.
- A vállalkozások és influencerek beállíthatnak életkori korlátozásokat is a márkához kapcsolódó, feedben megjelenő posztokra vonatkozóan.