Az internet továbbra is a leggyorsabban növekvő hirdetési médium, és néhány év múlva várhatóan túlszárnyalja a hagyományos televíziós reklámokat. Az internetes hirdetésekre költött összegek alapján ez a tendencia már most, 7 országban is megfigyelhető!
A ZenithOptimedia jelentése szerint az online forgalom már 2014-től domináns médiumként van jelen a következő országokban: Ausztrália, Kanada, Dánia, Hollandia, Norvégia, Svédország, Egyesült Királyság. A felmérés szerint ezt az irányt hamarosan további országok is követni fogják (Kína, Finnország, Németország, Írország, Új-Zéland), náluk várhatóan 2017-re fog megfordulni a mérleg. Ha figyelembe vesszük, hogy ezek a piacok a világ hirdetési forgalmának a 28%-át teszik ki, úgy érdemes komolyabban is foglalkozni a témával.
„Az internet – mint domináns hirdetési médium – gyorsan fejleszti önmagát, a jelenlegi trendek alapján az étvized végére le fogja előzni a televíziót!” – mondta Steve King, a ZenithOptimedia vezérigazgatója.
További érdekesség (bár egyáltalán nem meglepő), hogy az internet növekvő piaci részesedésének a fő hajtóereje a mobil. Ennek a hirdetési platformnak a globális részesedése várhatóan több mint a duplájára fog nőni (5.1%-ról 12.9%-ra), vagyis a hirdetésekre költött globális összegnek a 70%-át fogja adni.
A felmérésből kiderült az is, hogy 2014-ben a televízió még a hirdetésekre fordított kiadások 39%-át tette ki, de 2017-re várhatóan ez az arány is megváltozik, amiben az online videók erősödése is nagy szerepet fog játszani. Noha az utóbbi egyelőre csak 2%-át teszi ki a teljes költésnek, az online videók erősödése páratlan a többi digitális kategóriához képest.
Az előrejelzések alapján az online hirdetések 2017-re fognak felzárkózni a TV-hez, és csak 4%-kal fognak lemaradni a másik médiumhoz képest (szemben a mostani 11%-kal).
További érdekességek az eredeti jelentésben!