Júniusban jelentette be a Google, hogy a Chrome 2018 elejétől minden, nem megfelelő hirdetést (ide értve a Google általi hirdetéseket is) blokkoklni fog. Mostanra a dátum is nyilvános lett: 2018. február 15.
Érdekes módon a dátum nem valamilyen Chrome frissítéshez vagy verzióhoz kötődik, ugyanis a Chrome 64-es verziója január 23-tól, a 65-ös verzió pedig március 6-tól érhető el. Ebből arra következtethetünk, hogy a blokkolás a felhasználóknál fokozatosan kerül bevezetésre.
A Google 2017-ben csatlakozott a “Coalition for Better Ads” csoportuláshoz, melynek már a neve is elég beszédes. Röviden a cél a fogyasztóbarátabb hirdetések alkalmazása, melyhez különféle standardokat határoz meg, és útmutatást ad.
A Google azt is megfogalmazta, hogy hogyan van lehetőség visszajutni hirdetéseinkkel a böngészőbe, melynek részleteiről itt és itt tájékozódhatunk.
Az Ad Experience Report eszköze képernyőfelvételekkel és videókkal mutatja meg elégedetlenségének tárgyát, valamint tanácsokat ad, hogy mivel váltsuk ki azokat.
A Google stratégiája egyszerű: A Chrome alkalmazásával csökkentsük a rossz minőségű hirdetések számát. Fontos azonban, hogy a Google pusztán egy nem megfelelő hirdetés miatt nem marasztalja el a hirdetőt, csak figyelmeztetésben részesíti. Az alábbi küszöbértékeket határozta meg az oldalmegtekintések mentén:
- 7,5% a hatályba lépést követő első két hónapban
- 5% az ezt követő négy hónapban
- ezt követően pedig 2,5%.
Arra számítanak, hogy ezáltal csökken a harmadik féltől származó hirdetésblokkolók használata, amik az összes hirdetést blokkolnák, ezzel sértve a szabad tartalom áramlást.
Hírünk a venturebeat.com cikke alapján készült.