Ez olyan hatalmas szám, hogy kétszer is elolvastuk a forrást, mielőtt lemertük írni. A Borrel jelentés felmérte, hogy a digitális marketing szolgáltatásokra fordított költés mekkora lehet, ami ugye különbözik a hirdetési költéstől. 2016-ban várhatóan 613 milliárd dollárra rughatnak a szolgáltatásokra fordított költések, ami többszöröse a konkrét hirdetési költésnek.
A jelentés nagy része a KKV szektor költéseire alapszik.
A jelentés különböző mélységekben vizsgálja a költéseket, mely szerint az “online marketing support” jellegű költések 87.5%-a a keresőoptimalizáláshoz köthető. Ami azt jelenti, hogy míg idén 65 milliárd dollárt költenek USA-ban keresőoptimalizálásra, addig 2020-ra 80 milliárdot prognosztizálnak. Csak merjen még egyszer valaki olyan címmel előadást tartani itthon, hogy a “SEO halott”…
Természetesen fenntartásokkal kezelje mindenki az ilyen jellegű előrejelzéseket, de az biztos, hogy amíg az internetezőknek az alapvető felhasználói szokásaik nem változnak addig a keresőmotorok uralni fogják minden szempontból az online költéseket, legyen szó tanácsadói jellegűről vagy konkrét hirdetési büdzséről. Ezen egy dolog változtathat, ha a Google a teljes első találati oldaláról kiszórja az organikus találatokat. Természetesen ebben az esetben is megmaradnának ezek a volumenek, de már közvetlenül a Google pénztárcájába vándorolnak.