Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) arról számolt be, hogy a közösségi médiával kapcsolatos dokumentált fogyasztói átverési panaszaik soha nem látott szinten emelkednek. A fogyasztók 2020 első hat hónapjában 117 millió dollárt veszítettek, szemben a 2019-es 134 millió dollárral.
A bűnözők visszaélnek a Facebook és az Instagram hirdetésekkel, hogy 2020-ban dollármilliókat csaljanak ki a felhasználóktól. A Facebook-hirdetésekkel kapcsolatos online vásárlásokra a fogyasztók közel 100% -arról számolt be, hogy a megrendeléseiket soha sem kapták meg.
Nagyon népszerűek az úgynevezett “romantikus hirdetések is”, amikor az érzelmeinkre játszva próbálnak meg a csalók pénzt szerezni.
A csalók a következő módokon próbálnak meg pénzt szerezni:
- Online vásárlás
- Romantikus hirdetések (például felajánlás, beteg gyermeke számára gyűjtés)
- Gazdasági könnyebítés sejtető csalások
- Állásra jelentkezési lehetőségek
- Pénzadományok
- Ajándékok
- MLM hirdetések
- Piramis játékok
- Bizalmi körök, ajándékozások
Sajnos a csalások sokszor arra is irányulnak, hogy átvegyék a profilunk alatt az uralmat. A csalók kihasználják azt a tényt, hogy a Facebook-felhasználók megbíznak az ismerősök üzeneteiben. A Facebook-hirdetéseket kihasználó csalások károsak a fogyasztók és a törvényes hirdetők számára. Több millió dollár veszett kárba, és az áldozatok elmondják a barátaiknak is a rossz tapasztalatokat. Az utóbbi időben több Google Ads, vagy Tik tok kedvezményt kínáló scam is jelent meg,, mielőtt egyáltalán rákattintanánk az ilyen ajánlatokra, tájékozódjunk az adott hirdetési platform hivatalos felületein.
A hirdetés sikere a bizalomtól függ. Bármi, ami rontja a bizalmat a Facebook reklámozással kapcsolatban, rosszat tesz a reklámökoszisztémának is.
A teljes jelentés itt olvasható: https://www.ftc.gov/news-events/blogs/data-spotlight/2020/10/scams-starting-social-media-proliferate-early-2020