Amennyiben Facebook- és Instagram-hirdetéseeink az EU-t vagy az EU-val összefüggésbe hozható régiókat (ezek listáját megtaláljuk itt ) céloznak, az EU szabályozói előírásai értelmében 2023. június 5-ével kezdődően lehetőségünk lesz megadni azt a személyt vagy szervezetet, aki hasznosul a hirdetésből („kedvezményezett”). Lehetőségünk van továbbá megadni annak a személynek vagy szervezetnek a nevét, aki vagy amely a hirdetést kifizeti („kifizető”), amennyiben nevezett személy vagy szervezet eltér a „kedvezményezettől”.
2023. június 21-étől ezt az adatot kötelező lesz megadni minden új, ismétlődő vagy módosított, az EU országait vagy az EU-val összefüggésbe hozható régiókat célzó hirdetések esetén. Ha nem adjuk meg ezeket az információkat, a hirdetésünk nem jelenik meg. Ez a feltétel vonatkozik minden hirdetés-létrehozó felületre, ideértve a Marketing API-t is.
Az év későbbi időszakában ez az információ elérhető lesz a Meta Hirdetéstárban, de nem jelenik meg magában a hirdetésben vagy a hírfolyamban. A Meta Hirdetéstárban az információ el lesz tárolva az utolsó megjelenést követő egy évig. Míg az információ megadása kötelező az Európai Uniót vagy az azzal összefüggésbe hozható területeket célzó minden hirdetés esetén, az információk hozzáadása nem fogja befolyásolni a hirdetések megjelenítését, költségeit vagy licitjét, a funkciók elérhetőségét vagy a hirdetések ellenőrzésének folyamatát.
Kit adhatunk meg kedvezményezettként és kifizetőként a hirdetéseknél?
Minden esetben a hirdető felelőssége, hogy megfeleljen a hatályos törvényeknek és szabályozásoknak azokban az országokban, ahol hirdetéseket szeretne megjeleníteni.
Az EU digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálya (Digital Services Act, DSA) szerint a Meta köteles adatot szolgáltatni a természetes vagy jogi személyről, „akinek vagy amelynek nevében a hirdetés megjelenik”.
Többek között az alábbi példák kerülhetnek szóba:
- Ha kisvállalkozásként saját magunk jelenítünk meg hirdetéseket, a „kedvezményezett” lehet a szervezetünk neve, míg a „kifizető” lehet ugyanaz
- Ha egy anyavállalat leányvállalatát képviseljük, a „kedvezményezett” lehet a leányvállalat vagy márka neve, míg a „kifizető” lehet az anyavállalat
- Ha magánszemélyként népszerűsítünk egy konkrét terméket, szolgáltatást, jelöltet stb., a „kedvezményezett” lehet a termék, szolgáltatás, jelölt stb. neve, míg a „kifizető” lehet a saját nevünk
Hogyan adható meg a „kedvezményezett” és a „kifizető”?
Amikor a hirdetés célzása magában foglalja az EU-t vagy az azzal összefüggésbe hozható területeket, a rendszer kérni fogja, hogy adjuk meg a hirdetéshez a „kedvezményezett” és a „kifizető” nevét:
- A „kedvezményezett” kiválasztása során a hirdetők adott esetben több lehetőség közül választhatnak:
- Adott esetben a hirdetőknek lehetőségük adódhat legfeljebb tíz „Legutóbb használt” megnevezés közül választani, amelyek a hirdetési fiókban hirdetések létrehozása során használva lettek
- Adott esetben a hirdetők választhatnak olyan lehetőségek közül, amelyeket korábban ellenőrzött a Meta, és amelyek a hirdetőhöz társíthatóak, többek között:
- Egy vállalkozás neve, amely a vállalkozás beállításainál ellenőrizve lett
- Társadalmi kérdésekről, választásról vagy politikáról szóló hirdetéseket megjelenítő szervezet ellenőrzött nyilatkozatban olvasható neve
- Igazolt vállalkozás vagy szervezet, amely rendelkezik egy oldal tulajdonjogával
- Egy, a Financial Conduct Authority vállalkozásazonosító számával ellenőrzött szervezet
- Egy, meghatározott szabályozási követelmények miatt ellenőrzött értékesítő vállalkozásának neve
- A hirdetők manuálisan is megadhatnak majd egy másik entitást. A kedvezményezett és a kifizető adatainak meg kell felelniük a Meta közösségi és hirdetési alapelveinek, valamint – ha szükséges – az Instagram közösségi irányelveinek is.
- A kedvezményezett megadását követően kiválaszthatjuk „A kifizetést más szervezet vagy személy végzi” jelölőnégyzetet. Ha ezt a jelölőnégyzetet kiválasztod, hasonló lehetőségeket fogsz látni, mint a „kedvezményezett” kiválasztása esetén, itt ki kell választanod egyet, vagy manuálisan meg kell adnod egy „kifizetőt”.
Amennyiben a „kedvezményezett” és a „kifizető” azonos, a jelölőnégyzetet nem kell bejelölnünk.