Nemrégiben adtunk hírt arról, hogy a Google a hivatalos blogján is bejelentette: egyes országokban a mobil keresések száma már meghaladja a desktop eszközön történő keresésekét! A hír ugyan nem ért minket váratlanul, de a keresési szokások ilyen mértékű változása mindenképp érdekes fordulatnak tekinthető.
A keresési szokások változása másokat is foglalkoztat, a BIA/Kelsey piackutató cég például amerikai viszonylatokban nézve készített egy statisztikát, melyben előrevetíti, hogy az elkövetkező néhány évben milyen léptékű lesz ez a fajta átalakulás.
Az adatokból jól látszódik, hogy már 2014-től megfigyelhető volt valamilyen mértékű lemaradás, de az igazi vízválasztó a 2015-ös év lesz: míg a desktop keresések számlájára átlagosan évi 64 milliárd lekérdezés jósolható meg, addig a mobilnál 23%-os növekedés valószínűsíthető, mely közel 82 milliárd keresési volument jelent.
Félelmetes belegondolni, de ez a növekvő tendencia előreláthatólag folytatódni fog az elkövetkezendő években is, 2018-ra a különbség (ilyen mértékű tempóban) a duplájára fog nőni. Ezzel egyidejűleg, a desktop keresések számában kisebb mértékben, de csökkenést figyelhetünk meg.
Bár a különbség még nem ennyire jelentős, de a hirdetésekre költött összegekben is megfigyelhető bizonyos mértékű változás, de egyelőre még kiegyensúlyozott a két felület. A statisztikát nézve 2016-ra azonban ez a tendencia is megfordul, és mobil ezen a területen is uralkodó lesz.
Ha nem is ilyen mértékben, de az elkövetkező időszakban bizonyosan teljesülni fognak a fenti jóslatok Magyarországi viszonylatokban is. Nem kell ahhoz számításokat végezni, hogy lássuk milyen ütemben fejlődnek és változnak a mobil felhasználói szokások. Amióta a mobil optimalizált weboldal a Google rangsorolásába is beletartozik, azóta elindult egy olyan folyamat, aminek még igencsak az elején tartunk.