Az olyan keresési kifejezések száma, melyek tartalmazzák például a „közeli” vagy „közelemben” helyhatározókat, duplájára nőtt az elmúlt évben, valamint az ilyen keresések közel 80%-a mobilról érkezik – derül ki a Google nemrég közölt adataiból.
Ezek az adatok a múlt héten bejelentett „Nearby Business” hirdetési formátum kapcsán láttak napvilágot, ami a felhasználók életét hivatott egyszerűsíteni. A sürgősséget indikáló vagy a földrajzi helyzettől függő (pl közeli autószervíz, étterem, bankfiók) mobilos kereséseknél a megszokott hirdetési szöveg eltűnik, helyette egy „Útvonal” és egy „Hívás” gombot láthatunk a hirdető cégek nevei mellett.
Ez az új formátum leegyszerüsíti és átláthatóan rendszerezi a legfontosabb információkat, hogy az éppen úton levő ügyfelek egy szempillantás alatt összevethessék a lehetőségeket, és dönthessenek, hogy felhívjanak, vagy inkább csak rögtön besétáljanak-e hozzád.
A Google annyival egészítette ezt ki, hogy ha egy hirdető használ helybővítményeket, akkor jogosult a megjelenésre. Azonban egyelőre arról nincs hír, hogy Magyarországon ez mikor lesz elérhető. Mivel a Google rendeszerén keresztül történő hívásátirányítás béta verziójához már az itthoni hirdetők is hozzáférhetnek, talán hamarabb találkozhatunk ezzel az új hirdetési formátummal, mint gondolnánk.