Tavaly novemberben jött a bejelentés, hogy a Smart Shopping és Local (helyi) kampányok 2022-ben egy ú.n. Performance Max kampányokra frissülnek.
Az új Performance Max ugyanazokat az alapvető funkciókat fogja kapni, mint a Smart Shopping és Local, viszont mindeközben új készletek és formátumok is hozzáférhetővé válnak a YouTube-on, a keresési szöveges hirdetésekben és a Discoverben is.
Mérföldkövek, amelyek segítenek felkészülni erre a változásra (Smart shopping, a Local (helyi) kampányok elengedésére) és a Performance Max frissítésére:
1. Frissítés egykattintásos eszközzel (one-click tool):
Áprilistól kezdődően egy ú.n „egykattintásos” frissítési eszköz kerül bevezetésre a Google Ads szolgáltatásban a Smart Shopping-kampányok frissítéséhez.
Júniustól kezdve pedig frissíthetőek lesznek a Local (helyi) kampányok is az eszközzel.
Az eszköz lehetőséget ad bizonyos kampányok vagy az összes kampány egyidejű frissítésére.
2. Automatikus frissítés: Júliustól-Szeptemberig a Smart Shopping-kampányok automatikusan frissítésre kerülnek. Illetve A Local (helyi) kampányok pedig augusztustól szeptemberig fognak automatikusan frissülni.
Mindezen meglévő kampányok automatikus frissítése után többé nem lesz lehetőség új Smart Shopping- és Local (helyi) kampányokat létrehozni.
3. Frissítések befejezése : A frissítési folyamat szeptember végéig befejeződik.
Már elérhető a Performance Max kampány típus, van lehetőség a létrehozására a Google Ads-en belül. Íme három gyors tipp a termék csatornával rendelkező Performance Max kampányok létrehozásához:
- Kreatív elemek feltöltése: Még több kreatív elem megadása, hogy kampányunk több alkalmas felületen jelenjen meg, és jobban teljesítsen.
- Hagyjunk időt a kampány felfutására: Az online értékesítési vagy többcsatornás célokat szolgáló kampányok esetén 2-3 napot. A csak offline célokat szolgáló kampányok esetén 3–4 hetet kell várni.
- Kerüljük el az átfedő célzást: A Performance Max kampányai prioritást élveznek a meglévő Smart Shopping-kampányokkal, normál Shopping-kampányokkal és az ugyanazokat a termékeket célzó Display-dinamikus remarketing-kampányokkal szemben. Ennek eredményeként az a javaslat, hogy meg kell várni, amíg elérhetővé válik a meglévő intelligens Shopping-kampányok frissítési lehetősége.
- Ha az új Performance Max kampánya ugyanazokat a termékeket célozza meg, figyeljünk arra, hogy azonos költségkeretet állítsunk be a mennyiség fenntartása érdekében.