Elérhető az új Google Partners Directory, ahol lehetőség van keresni a Google kritériumait teljesítő és jelvénnyel rendelkező ügynökségek között.
Lehetőség van szűrni a partner státuszok, minősítések és régiók alapján is. Magyarországon jelenleg 17 Kiemelt Partner található, köztük a Klikkmánia is.
A Kiemelt Partnerek rendelkeznek a Google Ads szolgáltatással kapcsolatos szakértelemmel és az ahhoz szükséges tanúsítványokkal.
Hogyan válhat valaki Google Partnerré?
A követelményeket a Google 3 kategóriába csoportosította: teljesítmény, költés, illetve tanúsítványokkal kapcsolatos követelményeket kell teljesíteni. A Google Partners rendszerben regisztrált Google Ads-kezelői fióknak legalább 70%-os optimalizálási pontszámot kell elérni. A Google Partners rendszerben regisztrált Google Ads-kezelői fióknak 10 000 USD összegű 90 napos hirdetési kiadást kell fenntartania a kezelt fiókokban. A Google Partners szolgáltatásban regisztrált Google Ads-kezelői fiók esetében a fiókszakértők legalább 50%-ának tanúsítvánnyal kell rendelkeznie a Google Ads szolgáltatásban. Ezenkívül minden olyan termékterületen (például keresési, Display-, Shopping-, videó- vagy alkalmazáskampányok) lennie kell legalább egy, tanúsítvánnyal rendelkező fiókszakértőnek, amelyre a cég legalább 500 USD értékű kampányköltést fordított a megelőző 90 nap során.
Hogyan válhat Kiemelt Partnerré?
A cégeknek meg kell felelniük a Partner-követelményeknek, és az adott országban a részt vevő vállalatok felső 3%-ába kell kerülniük (évente meghatározva) ahhoz, hogy Kiemelt Partnerré válhassanak.
A felső 3%-ot meghatározó tényezők többek között a következők:
- Ügyfélszám növekedése: Lehetővé teszi a partnerek számára, hogy meglévő ügyfeleiket gyarapítsák, és új ügyfeleket szerezzenek. Az adatok mérése a hirdetések éves költségeinek növekedése és a hirdetések első Google Ads-ügyfelek körében elköltött költségei alapján méri a Google.
- Ügyfélmegtartás: Az ügyfélvállalkozás fenntarthatóságának mértéke, az éves szinten megtartott ügyfelek százalékos aránya alapján mérve.
- Termékdiverzifikálás: Az eredményközpontú termékmixbe a Keresőn kívül is befektetett, az egyes naptári években a Display-, az alkalmazás-, a videó- és a Shopping-kampányokban elköltött kiadások százalékos arányával mérve.
- Éves hirdetési kiadások: Befektetés a Google Ads vagy a Google Marketing Platform szolgáltatásba, a kezelt fiókok költései alapján, minden naptári évben mérve.
Hogy miért éri meg olyan ügynökséggel dolgozni, akik ebbe a bizonyos “felső 3%-ba” tartoznak, korábbi, Google Kiemelt Partnerségről szóló cikkünkben írtunk.