A héten indult a Google mobilbarát algoritmusába épülő azon frissítése, mely innentől kezdve bünteti az összes olyan weboldalt, melyek a felhasználói élményt zavaró módon, hatalmas pop-up bannerekkel szeretnék a látogatót az adott mobil alkalmazás installálására késztetni.
Szeptember elsején szellőztették meg, hogy várható egy ilyen jellegű büntetés, de a bevezetéséről semmi konkrétum nem hangzott el. Ami érdekesség, hogy az egész feltárási folyamat és büntetés a mobilbarát algoritmus szerves részét képezi inenntől kezdve. Amit fordíthatunk úgy is, hogy hiába pipáltunk ki minden egyes tényezőt, amit a Google előírt nekünk április 21-ét követően, ha nem megfelelő az alkalmazás installációs hirdetés a saját oldalunkon, akkor büntetést kaphatunk. Alább látható 2 példa a helyes és a helytelen megoldásra is:
PÉLDA 1 – HELYES
PÉLDA 2 – HELYTELEN