A Google június 25-én osztotta meg Google+ oldalán egyik legújabb fejlesztésüket a mobil keresési találatokkal kapcsolatban.
A hamarosan bevezetésre kerülő Carousel (azaz magyarra fordítva Körhinta) egy új felületet jelent a mobil keresések találati listája felett, ahol a Google szerint kedvenc weboldalaink azon tartalmai közül szemezgethetünk, amelyek a keresési kifejezés alapján relevánsnak minősülnek.
Lényeges különbség az organikus találatokhoz képest, hogy a Körhintán rögtön a tartalom jelenik meg, így amennyiben ez elég rövid, akkor elképzelhető, hogy a felhasználó kattintás nélkül jut majd a számára releváns információhoz. Fontos hangsúlyozni, hogy ezek organikus találatok és nem fizetett hirdetések!
Több kérdés is felmerült a bejelentés kapcsán:
- A körhintán megjelenő tartalmakat milyen módon, milyen forrásból fogja a Google kiválasztani? Honnan tudja majd, hogy melyek az adott felhasználó „kedvenc” oldalai? Ha a Körhintán megjelenő tartalmak és az organikus helyezések nagymértékben különböznek, akkor elképzelhető, hogy a SEO szakembereknek egy új megközelítést kell alkalmazniuk.
- Milyen hatással lesz a Körhinta bevezetése az organikus találati lista elején szereplő weboldalak mobilos forgalmára (eddig csupán a fizetett hirdetések előzték meg az organikus találatokat)? Amennyiben a Körhinta széles körben elterjed, akkor az organikus kattintások súlya számottevő mértékben csökkenhet, ami egyes weboldal tulajdonosoknak akár komoly problémát is jelenthet.
Túl sok részlet egyelőre nem ismert, így főleg csak találgatások maradnak, de mi mindenesetre nagyon kíváncsian várjuk, mikor érkezik a Google Carousel Magyarországra és milyen hatással lesz a mobilos forgalmakra!