Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Érkezik az új Panda, és állandósul a Pingvin

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.06.03.

Az idei Search Marketing Expo-n a Pingvin és a Panda algoritmusok jövőjéről is beszámolt Gary Illyes, a Google Webmaster Trends elemzője.

A Pingvin jelenleg nagyon lassú lefutású, de Illyes állítása szerint a Google gőzerővel dolgozik azon, hogy az algoritmus valós időben futhasson. Ennek legnagyobb előnye az lenne, hogy az algoritmus mindig friss adatok alapján tudna dolgozni – szemben a jelenlegi helyzettel, aminél csakis egy időközönként, manuálisan frissített adatkészlet áll rendelkezésére.

Még a Google számára is megterhelő ez a feladat – magyarázta Illyes – hiszen elképesztő mennyiségű módosítást kell végrehajtani a Pingvin algoritmusán. A folyamat sajnos akár hónapokig is eltarthat.

Google Panda update

Jó hír azonban, hogy a Panda következő frissítése már a kertek alatt van. 2-4 héten belül várható az algoritmus adatkészletének megújulása. Nem maga az algoritmus fog változni, pusztán azok az adatok, amik alapján a Panda dolgozik. Így a korábban megbüntetett oldalak végre visszatérhetnek a megszokott kerékvágásba. Sajnos azonban nem garantált, hogy minden oldal feloldozást nyerhet, illetve természetesen az új oldalakat is érintheti a frissítés.

Illyes továbbá megjegyezte, hogy a Google a továbbiakban gyakrabban szeretné a Panda adatkészletét frissíteni – ez azonban mindenképpen manuális frissítés marad, a Pingvinnel ellentétben.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet