Az online konferencia legmeghatározóbb témája a vállalkozások és a felhasználók közötti kommunikációs csatornák fejlesztése volt. Kiemelt szándékuk volt a fejlesztők munkáját segíteni, ezzel együtt a cégek növekedését a platformon.
Instagram – Messenger API
Ennek köszönhetően már Instagramon is tudnak automatizált üzeneteket küldeni a cégek, olyan gyakori kérdésekre, mint hogy mikor van nyitva az adott üzlet. Ezenfelül integrálni tudják a saját eszközeikkel amely segítségével az adott felhasználó korábbi vásárlásaira gyors rálátást nyernek. Az újításnak hála a customer experience kezelő rendszerek is elérik az Instagramról beérkező üzeneteket (pl. Sprinklr), így az összes bejövő üzenetet és kommentet egy felületről tudják kezelni. Hasonlóan, mint a Facebook Messenger esetén, ennek célja hogy közelebb hozza a felhasználókat a vállalatokhoz, egy közvetlenebb és gyorsabb kommunikációval.
Ezen téma kiemelt figyelmet kapott, a termékfejlesztéssel kapcsolatban pár érdekes statisztikai adatot is közzé tettek, amely szerint a felhasználók jelentős része (75%) szereti ha közvetlen üzenettel tud kommunikálni a cégekkel, a megkérdezettek több mint fele (64%) az email-ben történő vagy telefonos kommunikációt is kiváltaná vele.
Facebook újítások
- Customer Feedback template Messengeren belül
- Login Connect with Messenger:
A facebook logint követően a cégek közvetlenül Messengeren tudnak kommunikálni a felhasználóval. Ez a módszer hatásosnak mutatkozott a customer support fejlesztésében, az alkalmazáson belüli konverziók növelésében és az árbevétel növekedése tekintetében.
- Multipeer API
Mostantól a csoportos videóhívásokhoz is lehet AR filtereket fejleszteni, ezek egyszerre jelennek meg az összes résztvevőn.
- Business Apps (Business Suite):
Közvetlenül a facebook oldalról elérhetők lesznek harmadik fél által készített applikációk (pl. Canva).
Whatsapp Business API újdonságok
A fejlesztéseknek köszönhetően az onboarding procedúra ideje 5 percre csökkenhet, emelett az automatizált kommunikációt is megújították. Például egy maximum 10 opcióból álló menüt alkalmazhatnak a vállalkozások vagy előre megírt válaszok (maximum 3) lehetőségét ajánlhatják fel a felhasználóknak.