Az internet madarai már csiripelték sok platformon az elmúlt napokban: megszűnik a Facebook hirdetés képekre vonatkozó 20%-os szabálya!
A hirdetők már tapasztalhatták, hogy a 20%-ot (bőven) meghaladó szövegmennyiséget is elfogadja a rendszer a hirdetési kreatívokon. A változtatást az is alátámasztja, hogy a text overlay tool oldala is átirányít. A Facebook ráadásul az eddigi szabály emlegetése helyett már inkább csak egy 20%-os best practice-ként emlegeti a korábbi szabályt.
Kitekintés: a 20%-os szabály bevezetésének elsődleges oka annak idején a “reklám-és információzaj” elkerülése volt azzal a céllal, hogy a felhasználói élmény ne váljon túlterheltté. Idővel azonban a Facebook is több olyan újítással rukkolt elő, ami sokkal inkább felkeltették a figyelmet, így a szövegmenniység kérdése háttérbe szorult.
Írásunk forrása a SEJ cikke.