A napokban Magyarországot is hivatalosan elérte a FB különleges hirdetési kategóriáját érintő változásai.
A hetekben már lehetett látni a Facebook hirdetéseknél vagy visszautasítást vagy korlátozást, amire nem lehetett magyarázatot találni, ha eddig is a special ad categoryba tartozott a hirdetés, valószínűleg emiatt lehetett.
Változások:
- Nem lehet életkor, nem, irányítószám, multikulturális affinitás vagy karakterisztikus jellemzők alapján célozni
- Lookalike továbbra sem lehetséges
- Special ad audiences további korlátozása
- Irányítószám helyett a 10 mérföldes rádiusz lesz a minimum célzási lehetőség, vagy várostól vagy elhelyezett pintől számítva
- Kizárásokat nem lehet többé tenni, semmilyen formában
- Special ad audiences október 12-től hivatalosan nem lesz elérhető, le fogják állítani az ezzel kapcsolatos ad seteket, de előtte lehetséges még újak létrehozása
A Facebook hivatalos célja, állásfoglalása arról, hogy ezt miért teszi: Rasszra, etnikumra, karakterisztikus jellemzőkre, életkorra, fogyatékosságra való diszkriminatív hirdetések elkerülése a cél.
Tippeink:
- A 10 mérföldes rádiusz kötelező minimum, így a hirdetésen belül ahol csak lehet, helyezzük el, hogy az adott helyszín pontosan hova vonatkozik, cím szerepeljen a szövegezésben
- Special ad audiences használata
- NE legyen túl sok admin a fiókon (legfeljebb 5 fő)
- Ne fusson túl gyakran adományozásra, vagy versenyre való ösztönző hirdetés a fiókból
- Tartalom fontossága! – Ne használjunk annyi személyes megszólítást – Te! Tiéd! Stb… legalábbis az elején, amíg az algoritmus sok mindent visszadobhat
- Ha dealership státuszban az oldalunk hirdet hitellel és hitel nélküli termékeket (autóknál legjellemzőbb), kategorizáljuk külön feeddel vagy oldalon belüli szegmentálással valahogy, mert a hitel nélkülieket lehet a special ad category besorolás nélkül is futtatni
Egyes tanulmányok szerint, ezek a szabályozások (szigorítások?) nem rontottak, éppen ellenkezőleg, javítottak a helyzeten, mert a túlságos szűkítést elkerülve jobb közönségeket értek el. A jelentkezők száma duplázódott, míg a cpc ugyanaz maradt, mindezt úgy, hogy a CTR szintén duplázódott. Amiről egyelőre nem írnak, hogy a költéseket hogyan kell allokálni, így sejthető, hogy magasabb büdzsékre lesz szükség a hirdetők körében.