A Wal-mart, a világ legnagyobb kiskereskedése a bevétel érdekében úgy döntött, hogy ebben az évben először fogja Cyber Monday üzleteit a hálaadás utáni vasárnap indítani, nem pedig hétfőn kora reggeltől, ahogy a korábbi években tette.
Az egész Cyber Monday abból keletkezett, hogy korábban leginkább csak a munkahelyekről volt elérhető a szélessávú internet és a hálaadás hétvégéjén egyre kevesebben akartak otthon ezzel foglalkozni vagy bevásárlóközpontokban tölteni a szabadságukat.
Ma már elmondható, hogy szinte minden háztartásban elérhető a szélessávú internet-hozzáférés, ezért a Kiber Hétfővel igazodni kell az új trendekhez, legalábbis ezzel magyarázza lépésüket, Fernando Madeira a Wal-mart CEO-ja.
Tavaly elhúzták a mézesmadzagot a vásárlók orra előtt apró kis ajánlatokkal, amiket vasárnap dobtak be, de idén már konkrétan vasárnap indulnak a hirdetések. Ezek az ötletek jól mutatják, hogyan próbálják a kereskedők az egy naposnak indult vásárlói lázat minél tovább fenntartani. Itthon sem idegen a jelenség, nézzük csak meg például az Edigital-t, direkt egy héttel korábbra tették a Black Friday időpontját, amit néhányan követtek is vagy az Euronics ajánlatát, ahol Fekete Péter Hetet tartanak egészen a Black Friday valós időpontjáig. De említhetnénk akár a MediaMarktot is, akik egész novemberben akcióznak, legutóbb a Red Friday nappal.
Az Adobe előrejelzése alapján, USA-ban a 2015-ös Kiber Hétfőre 3 milliárd dolláros forgalmat várnak, ami 12%-os növekedést jelentene tavalyhoz képest. Bár az USA-ban a Kiber Hétfő várhatóan mindig erősebb lesz, mint a Black Friday, megfigyelhető ez utóbbi felzárkózása a 2,7 milliárd dolláros várható forgalommal, ami 15% növekedést jelentene.