A Google szakértőkkel együttműködve rendszeresen felülvizsgálja a hirdetésekre és hirdetési felületekre vonatkozó irányelveket annak érdekében, hogy a valótlan információktól megvédjék a felhasználókat.
Az elmúlt években egyre többen fejezték ki aggályukat a klímaváltozás kapcsán nem megfelelő tartalmak megjelenése miatt.
A hirdetők nem szeretnék, hogy ilyen tartalmak mellett jelenjen meg a hirdetésük. A tartalomgyártók pedig az ilyen típusú hirdetéseket nem szeretnék az általuk kezelt felületen megjelentetni.
Emiatt 2021. október 7-én a Google új hirdetési irányelveket adott ki a hirdetők, hirdetést megjelenítő oldalak és YouTube-csatornák számára, melyben megtiltja a klímaváltozással kapcsolatos tudományosan elfogadott tényekkel ellentétes információk megjelenítését.
Tilos tehát
– a klímaváltozás létezését álhírként beállítani
– tagadni a hosszú távú felmelegedési trendet
– tagadni az üvegházhatás és gázkibocsátás, valamint az emberi tevékenységek hatását a klímaváltozásra.
A tartalmak felülbírálata során a szövegkörnyezetet vizsgálva döntenek.
Továbbra is hirdethető tartalom és hirdetési felület marad a klímavédelemmel összefüggő témák, mint a társadalmi viták, a klímaváltozás hatásainak bemutatása, valamint az ezzel kapcsolatos kutatások.
Az irányelv kidolgozásában részt vett az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete is.
Az új szabályozás jövő hónapban lép életbe, az ellenőrzés folyamatában automata eszközök és kézi ellenőrzés egyaránt működnek majd.