Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Frissítés a Google hirdetési irányelvekben: a klímaváltozáshoz kapcsolódó tartalmak megjelenítése

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.10.15.

A Google szakértőkkel együttműködve rendszeresen felülvizsgálja a hirdetésekre és hirdetési felületekre vonatkozó irányelveket annak érdekében, hogy a valótlan információktól megvédjék a felhasználókat.

Az elmúlt években egyre többen fejezték ki aggályukat a klímaváltozás kapcsán nem megfelelő tartalmak megjelenése miatt.

A hirdetők nem szeretnék, hogy ilyen tartalmak mellett jelenjen meg a hirdetésük. A tartalomgyártók pedig az ilyen típusú hirdetéseket nem szeretnék az általuk kezelt felületen megjelentetni.

Emiatt 2021. október 7-én a Google új hirdetési irányelveket adott ki a hirdetők, hirdetést megjelenítő oldalak és YouTube-csatornák számára, melyben megtiltja a klímaváltozással kapcsolatos tudományosan elfogadott tényekkel ellentétes információk megjelenítését.

Tilos tehát

–   a klímaváltozás létezését álhírként beállítani

–   tagadni a hosszú távú felmelegedési trendet

–   tagadni az üvegházhatás és gázkibocsátás, valamint az emberi tevékenységek hatását a klímaváltozásra.

A tartalmak felülbírálata során a szövegkörnyezetet vizsgálva döntenek.

Továbbra is hirdethető tartalom és hirdetési felület marad a klímavédelemmel összefüggő témák, mint a társadalmi viták, a klímaváltozás hatásainak bemutatása, valamint az ezzel kapcsolatos kutatások.

Az irányelv kidolgozásában részt vett az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete is.

Az új szabályozás jövő hónapban lép életbe, az ellenőrzés folyamatában automata eszközök és kézi ellenőrzés egyaránt működnek majd.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet