A Google AdWords mutatószámát szeptember 21-én megszüntetik, a cég állítása szerint a “Konvertált kattintások” jelenleg egy “elavult mérőszám”. Így a “Konverziók” oszlopban szereplő adatok alapértelmezetté válnak.
A különbség a két mutató között az, hogy a “konvertált kattintások” minden hirdetésre leadott kattintás után történt konverziót mutatja, még akkor is, ha a műveletnek nem volt célja. A “Konverziók” száma pedig, ahányszor egy hirdetés lekattintása után a látogató befejezett egy műveletet, mint például vásárolt vagy ajánlatot kért. A “Konverziók” oszlop pontosabb képet ad arról, hogy mennyire hatékonyan teljesítenek a hirdetések üzleti szempontból.
Jelenleg mindkét mérőszámot méri az AdWords, viszont a Google szerint a legtöbb hirdető már csak a “Konverziók” oszlopot használja az adataik elsődleges forrásaként. Amennyiben te is egyike vagy az ilyen hirdetőknek, akkor ez a változás egyáltalán nem fog érinteni.
A Google megemlít pár esetet, hogy miért is kell áttérni a “Konverziók”-ra. A “Konverziók” oszlop minden olyan lehetőséggel rendelkezik, amit a “Konvertált kattintások” is kínál. Köztük akad még néhány plusz is, ilyen például a mobilközpontú műveletek, cross-device konverziók és a boltlátogatások mérése.
Bárhogyan is döntünk, hogy most vagy később módosítjuk a beállításainkat, szeptember végétől már úgysem lesz más választásunk.