Miközben egyre több és több üzletet vezetnek emberi beavatkozások nélkül, addig még mindig akadnak olyan vevők, akiket telefonon keresztül kell elérnünk.
Azok, akik telefonszámot adnak hozzá a Google Adwords hirdetéseikhez vagy azok, akik csak hívás kampányt futtatnak, követni tudják a hívásból érkező konverziókat. Pontosabban, a Google konverziókövetése lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy nyomon követhessék az AdWords hirdetésekből bekövetkező hívások minimális hosszát.
A Google viszont elismeri, hogy ez a konverziók csak korlátozott nézetét jelenti, ezért bejelentette az importált híváskonverziókat. Az új funkció lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy hívásadatokat importálhassanak, így azokhoz részletes konverziós adatokat tudnak majd tulajdonítani, mint például a bevételt. Ez pedig visszakövethető addig, hogy a konverziót mely Adwords kampány generálta.
Amit Agarwal, a Google mobil keresőhirdetéseiért felelős senior termékmenedzsere kijelentette:
“Különbséget tehetsz a különböző típusú ügyféltevékenységek között, melyeket lehet másképp értékelnél. Például, egy utazással kapcsolatos hirdető lehet, hogy más bevételi összeget rendel a különböző hívásokhoz, mint az új foglalásokhoz, kérésekhez, szolgálati hívásokhoz, vagy a fogyasztói eladások egy nagyobb utazási csomagokhoz.”
Az importált híváskonverziókból származó adatoknál használható a Google hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS), ami egy olyan automatikus ajánlattételi stratégia, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a hirdetési kiadásoknak a beállított céllal megegyező átlagos megtérülését érjék el.Ahhoz, hogy importálni tudjuk a híváskonverziókat, a hirdetőknek szolgáltatni kell egy telefonszámot a hívás kezdő időpontjával és a hívás hosszával. Egyedi konverziós eseményeket is meg lehet határozni, ahol a hirdetők megadhatják a opcionális konverziós időt, konverziós értéket és konverziós pénznemet is.
A Google szerint azok a hirdetők, akik használják az importált híváskonverziók adatait jelentős nyereséget generálhatnak a kampányaikban.