Az ‘Interesting finds’ egy olyan, csak mobilos találati listán megjelenő blokk, ami kinézetét tekintve eltér a sima blue linkektől (hasonlóan a rich snippet-ekhez). Max 20 találati elemet tud felvonultatni, de általánosságban 3 találat jelenik meg benne (a többit átkattintva lehet elérni).
A legjobb benne az, hogy – ellentétben a januári változtatásokkal – előfordulhat, hogy ebben a listában is, és a “sima” találati listán is megjelenik egy-egy találatunk, tehát duplikálva jelenhetünk meg az oldalon. Azonban pont ennek elkerülése érdekében nagy a valószínűsége, hogy ezen változtatni fog a Google.
(Megj.: a januári változtatások lényege, hogy most már egy találati elem nem jelenhet meg kétszer a listán: ha megjelenik egy featured snippet-ben, akkor nem fog a blue linkek között még egyszer megjelenni, mint január előtt)
Elhelyezkedését tekintve bárhol lehet az első oldalon – akár még az első helyen is. Elég nagy organikus forgalmat tud irányítani az oldalra, főleg azért, mert ebben a listában egy cégnek akár több találata is szerepelhet. Csak sajnos nem lehet semmivel sem mérni…
Ez azt jelenti, hogy a GSC adataiban nincs külön halmazba sorolva, hanem az összesített adatok között szerepel ez a forgalom is, így az elemzése is akadályoztatva van. Arról nem is beszélve, hogy mivel csupán 3 találatot jelenít meg a találati listán, ezért a GSC-ben csak ez a három találat kap impression-t, a többi, egyébként a listában szereplő találati elem nem. Tehát impression-t csak akkor “kap” egy találati elem, ha az vizuálisan látható is a találati listán.
A másik probléma vele az adatok értelmezése: nem tiszta, hogy rangsort tekintve hogyan teljesítenek. Ugyanis amennyiben ez a blokk a harmadik helyen helyezkedik el, és szerepel egy találatunk a blokkban és a 6. helyen is, akkor a találatunkat a Google a 3. pozícióba rangsorolja az adott URL-t az adott kulcsszóra.
Mindezek ellenére is ez egy szuper lehetőség, érdemes élni vele.