Hamarosan néhány közönségbővítést használó kampányt átállítanak az optimalizált célzásra. Most elmondjuk, mit jelent ez a hirdetők számára.
A hirdetők kérdéseket tettek fel a Google “közönségbővítés” és az “optimalizált célzás” közötti különbséggel kapcsolatban, miután a Google Ads néhány hirdetőjének küldött e-mailben bejelentették, hogy a közönségbővítést használó Video Action és Discovery kampányok hamarosan átkerülnek az optimalizált célzásra.
Ennek a bejegyzésnek a célja, hogy segítsen tisztázni a kettő közötti különbséget.
Mielőtt belemerülnénk, íme egy kis háttérinformáció azok számára, akik nem kapták meg a bejelentést.
A Google eredeti bejelentése
“A közönségbővítést használó Video Action és Discovery kampányokat átállítjuk az optimalizált célzásra. Az optimalizált célzás egy új funkció, amely a célzásban a közönségszegmenseken túlmutatóan keres olyan ügyfeleket, akiket esetleg kihagyott a célzásból , és javítja a kampány teljesítményét. A közönségbővítéshez hasonlóan az optimalizált célzás is a közönségszegmensek segítségével tájékoztatja rendszerünket a konverziók azonosításáról, és olyan további ügyfélcsoportokat talál, akik valószínűleg konvertálnak és elérik a kampánycélt. Emellett az optimalizált célzáshoz mostantól demográfiai szegmensek is hozzáadhatók, hogy még több konverziót találjunk.”
Mi változik pontosan?
Lényegében az elsődleges különbség a Google Audience Expansion és az Optimized Targeting között az, hogy az előbbi csak a célközönségeket igyekszik kibővíteni egy adott kampányban, míg az utóbbi nem szorítkozik csak a konkrét célközönségekre, hanem a célzás bármely területén – például a demográfiában – rugalmasabban tud bővíteni, hogy minél több kívánt akciót hajtson végre.
Például, ha a 25-35 éveseket céloztunk meg, de vannak 36-45 évesek, akik hasonló jeleket mutatnak arra, hogy valószínűleg megteszik a kívánt lépéseket, őket is be lehet vonni a célzásba.
A kampány prioritást ad a célzásomnak?
Az optimalizált célzási algoritmusok célja, hogy növeljék a konverziók számát ugyanazzal a költségvetéssel, és előnyben részesítik azokat, akikről úgy gondolják, hogy a legnagyobb valószínűséggel végrehajtják a kívánt műveletet, így adott esetben változtat az eredeti célzáson.
Az átmeneti időszak
A közönségbővítésről az optimalizált célzásra való átállás automatikusan történik, ami azt jelenti, hogy a hirdetők nem tudnak lemondani a változtatásról.
Csak a közönségbővítést alkalmazó Video Action és Discovery kampányok jogosultak erre a változásra. Ez az átállás június vége előtt fog megtörténni.