A Google bejelentette hivatalos blogján, hogy hamarosan a mobiloldalakat fogják elsődlegesen indexelni és a desktop verzió lesz ennek alárendelve. Ez egy hatalmas paradigmaváltás, ami egyértelműen annak az eredménye, hogy a mobilról indított keresések száma megelőzte a desktopot.
Egyelőre nincs pontos időpont a bevezetésre – ezen nem lepődtünk meg -, ami ebben az esetben, a változás súlyát figyelmbevéve, érthető is. Folyamatosan tervezik egyre nagyobb körben tesztelni a találati listára gyakorolt hatását. Mivel ez már hivatalos, csak a dátum a kérdés, ezért mindenkinek érdemes már most felkészülnie az alábbiak szerint:
- Reszponzív (vagy dynamic serving site) esetében, amikor a desktop tartalom megegyezik a mobillal, nincs különösebb teendő.
- Ha a mobiloldal elérése különbözik a desktoptól (például m.netpincer.hu) érdemes átgondolni a következőket:
- a struktúrált adatok megegyeznek-e a két verzióban? Csak használjuk a Structured Data Testing Tool eszközt mind a két verzióban és nézzük meg a különbségeket.
- a robots.txt-ben nincsenek-e elzárva a Googlebot-ok a mobil oldalunktól?
- a canonical linkeket ugyan érdemes lehet újra átnézni, de nincs teendő, mert a Google ezt lekezeli majd automatikusan, ha átáll a mobile-first indexelés elvére.
- Ha még nem tettük meg, akkor a mobil oldalunkat külön is regisztráljuk a Search Console-ban (ha nem reszponzív).
- Ha még nincs is mobiloldalunk a Google akkor is indexelni fog minket, de arra számíthatunk, hogy romlani fognak a pozícióink.
- Gary Illyes állítása szerint a fülek / tabok alá “rejtett” tartalmak nem fognak gondot okozni a mobil indexelésnek. Feltéve, ha a felhasználói élményt fokozzák és nem rontják.
- Még nincs válasz arra, hogy mit kezd a mobil indexelés azokkal a linkekkel, amik nem is elérhetőek a mobil verzióból csak desktopról.
- Amennyiben kevesebb az elérhető szöveges tartalom a mobil verzióban, mint a desktopon, az hátrányosan érintheti az új indexelést követően a pozíciónkat.
- Az mobil on-site SEO új értelmet nyerhet. Míg eddig a UX felülírt mindent a mobil esetében és ennek áldozatul estek olyan fontos on-site SEO faktorok is, mint a heading elemek, title stb, addig az új indexelést követően ez problémát okozhat a rangsorolásban. Vagyis a mobil tartalmunk keresőoptimalizálását érdemes újragondolni.