A Google teszteli a menetkész rendelés használatát a helyi shopping hirdetéseknél. A helyi készlet hirdetéseknél kiemelt helye lesz a “készleten” mobil élménynek és a “menetkész rendelés” opciónak. ♂
A COVID-19 helyzetre reagálva a Google már eddig is sok lehetőséget adott a helyi vállalkozások számára: bővebb üzenetküldési lehetőség, speciális nyitvatartási idő, kézbesítési lehetőség megjelenítése és más funkciók is a Google Cégem szolgáltatásban.
További újítás most a “menetkész rendelés” jelvények (=felirat) használata a helyi készlet hirdetéseknél, melyek asztali és mobil nézetben is megjelennek.
A “menetkész rendelés” 2 kritériuma:
- az áru aznap vagy másnap átvehető legyen,
- érintkezés nélküli felvételi lehetőséggel.
Amelyik vállalkozás ezt a feliratot szeretné használni, annak vagy a Google képviselőjével kell kontaktolnia ez ügyben, vagy ki kell töltenie ezt az űrlapot.
A szolgáltatás ott érhető el, ahol a helyi készlet hirdetések is megjelennek: Ausztrália, Ausztria, Brazília, Kanada, Dánia, Franciaország, Németország, Japán, Hollandia, Norvégia, Svédország, Svájc, Nagy-Britannia, USA.
A másik újdonság, hogy a Google megjeleníti a “készleten” és a “shop online” csúszkát a mobilkeresések során is, ha feltételezi, hogy helyi keresési szándék áll fenn. A felhasználók bármelyik fülre kattinthatnak, vagy elcsúsztathatják a hirdetéseket a “készleten” és az “online vásárlás” lehetőségek közötti navigáláshoz is.
Ezek azért hasznos funkciók, mert a Google szerint a “készleten” típusú keresések a márc. 28 – ápr. 4. közötti héten több mint 70%-kal növekedtek!