A Google Trends kétségkivül az egyik leghasznosabb SEO eszköz, mert segítségével úgy találhatunk kulcsszavakat, hogy közben segít megérteni azt, hogy hol, hogyan és mikor használják azokat a userek. Az újdonságokkal pedig további támogatást is kapunk.
Az újdonságok tekintetében három területet emelt ki a Google:
- új funkciók
- egyszerűbb navigáció
- több lehetőség adatok és hírek keresésére
Megújult kinézet
A felületet úgy tervezték újra, hogy szorosabban illeszkedjen a Material Design keretrendszerhez, mely mind asztali gépről mind mobilról megfelelően néz ki:
Új kulcsszókutatási funkciók
A Google bejelentése alapján az alábbi újdonságok támogatják a kulcsszókutatást:
- A keresési trendek bemutatása mind napi mind percenkénti bontásban.
- A News Lab csapat által kidolgozott új szekciók, melyben minden izgalmas adat megtalálható, a világ minden tájáról.
- Könnyű hozzáférhetőség a keresési adatokhoz, egészen 2001-ig visszamenőleg, mellyel láthatóvá válik, hogyan változtak a keresési trendek az idő múlásával.
- Új infografikák, melyekek megkönnyítik az összehasonlítást.
Régiónkénti összehasonlítások
A Google Trends új, színes infografikáival lehetőségünk van régiónkénti megtekinteni, hogy hol mely kulcsszó népszerű. Ez igazán hasznos kutatásokat és elemzéseket tesz lehetővé.
Google Trends SEO eszköz
A Google Trends új funkciói lehetővé teszik, hogy azonosítsuk a kulcsszavakat régiónként, és adott földrajzi területeket célozzunk meg speciális tartalmainkkal vagy információinkkal.
A marketing számos területén hasznos ez, ide értve a tartalommarketinget, a PPC-t, a linképítést, mely területen mind segít maximalizálni a hatást.
Ezeken felül akár arról is információt kaphatunk, hogy adott években mik voltak országunkban a legnépszerűbb keresések. Például 2017 Magyarországa az alábbi keresésekben bővelkedett: