Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Google új SEO eszköze, mely segítségünkre lehet

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2018.02.12.

A Google Webmester Central blogon megjelent, hogy a Chrome Lighthouse SEO audit kategóriával bővül. Bár elsőre nagyon alapvetőnek tűnnek a vizsgált tételek, mégis érdemes használni.

A Lighthouse Chrome böngésző beépülő modulja vizsgálja weboldalunkon a teljesítményt, progresszív webes alkalmazásokat, a hozzáférhetőséget, jó tanácsokat (best practice-okat) ad, és most a Google hozzáadott egy keresőmotor-optimalizáló auditálási kategóriát is. Így egészében ez egy remek segítség a legjobb felhasználói élmény eléréséhez.

A Chrome SEO Plugin

A létrehozott jelentés jelenleg tíz (nagyon) alapvető SEO-val kapcsolatos tényezőt vizsgál. A Google elismeri a hiányosságokat és azt, hogy ez így kevés, emiatt azt ígéri, hogy a jövőben további funkciókkal bővíti majd. Íme, a Google bejelentése:

“A SEO auditok jelenlegi listája nem teljeskörű, és nem garantál semmit a Google vagy más keresőmotorokat illetően. Az auditok aktuális listáját úgy tervezték, hogy vizsgálja a SEO alapjait, ez által segítve a fejlesztők és SEO szakemberek munkáját. A jövőben reméljük, hogy még több mélyreható ellenőrzéssel és útmutatással tudunk segíteni… ”

google-lighthouse

A Viewport Meta Tag ezek alapján rangsoroló tényező?

A szerepeltetett SEO mutatók kissé különösek. Például az egyik ilyen mutató a Viewport Meta tag. Tudjuk, hogy a mobil egyre nagyobb fontossággal bír, így érthető, hogy a mobil használhatóság indexelési tényező lehet, akár közvetlenül, akár közvetve. A plugin pedig ellenőrzi a meta viewport elemeket mobil használhatóság tekintetében, mely SEO szempont. Mindenkinek figyelmeztetés lehet ez, aki még nem a mobile-first elv szerint építi weboldalát.

Az olvasható betű mennyire számít?

Ez a mutató a font méretével kapcsolatban a mobil használhatósághoz kapcsolódik. A betűméret befolyásolja ugyanis, hogy mennyire olvasható a tartalom mobil eszközökön.

A keresőmotorok optimalizálása eredetileg kimerült abban, hogy megkönnyítjük a keresőmotornak tartalmaink felfedezését és feltérképezését. A SEO egy másik aspektusa pedig olyan tartalom létrehozása volt, amelyet a keresőmotor meg is ért.

Az olvashatóság pedig sokkal inkább a felhasználók számára releváns, nem pedig egy keresőoptimalizálási szempont.

A mobileszközökön a betűméret rangsorolási tényező lenne? Ez sajnos nem ismert. Tekintettel azonban arra, hogy a Lighthouse SEO Module rangsorolja, a biztonság kedvéért érdemes odafigyelni rá.

Amit azonban már biztosan tudunk, hogy a honlapok felhasználóbarát megjelenése igenis számít a rangsorolásnál.

A Meta leírással mi a helyzet?

A meta leírás egy újabb furcsa metrika, amely egy SEO-bővítménybe kerülhet. A meta leírást hagyományosan a Google csak a megjelenítési célokra használta ugyanis. Soha nem tekintették egy weboldal rangsorolására használt elemének, azonban kétségtelen, hogy átvitten igenis van jelentősége. Vannak azonban anekdoták azt illetően, hogy mi várjató, ha valaki megfelelő meta leírást használ.

A Google korábban egyedi meta leírások készítésére ösztönzött a duplikáció elkerülése miatt.

Tekintettel a Google korábbi meta leírásokhoz való hozzáállásához, igencsak furcsa, hogy tartalmazza ezt is az audit. Nagy vitákat is generál, hogy vajon akkor ez rangsorolási tényező-e vagy sem. Te mit gondolsz?

A tíz új Google Lighthouse SEO faktor

Itt található a tíz SEO tényező listája, amelyet a Google Chrome Lighthouse vizsgál:

  1. Meta Viewport
  2. Cím
  3. Meta leírás
  4. Az oldal megfelelő HTTP válaszkóddal rendelkezik
  5. A hivatkozásoknak van leíró szövegük
  6. Az oldal indexelése nincs blokkolva a keresőrobotok előtt
  7. Érvényes hreflang
  8. Érvényes rel = canonical
  9. Olvasható betűméret
  10. Böngésző plugin-ok kerülése

Ezen felül további pozitívum az eszközben, hogy vizuálisan látható a weboldalunk betöltési sebességének alakulása. A betöltési sebességnek ráadásul kiemelt figyelmet szentel ez az eszköz.

Hasznos tehát a Lighthouse SEO modul?

Őszintén szólva… A Lighthouse SEO Chrome kiterjesztése nem szakértői szintű eszköz. Még csak nem is közelít ahhoz. Mivel azonban ez a Google sajátja, hasznos lehet felfedezni. Érdekes lesz megnézni, hogy a Google ezt követően mivel bővíti majd.

 

Cikkünk a SEJ hasonló cikke alapján íródott.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet