Pár hete adtunk hírt arról, hogy a bevezetésre kerül a Google vásárlás gomb, mely egyelőre csak mobil hirdetéseknél lesz elérhető. Néhányan fenntartásokkal kezelték a hírt, így keresőóriás most mindenkit megerősített abban, hogy nem áll szándékukban beszállni az értékesítői szférába!
Jerry Dischler (az AdWords alelnöke) mélyebb betekintést adott az elkövetkezendő frissítéssel kapcsolatban, és elmagyarázta, hogy a Google vásárlás gomb célja a mobil konverziós számok javítása, illetve a mobil értékesítés elősegítése.
Dischler elmagyarázta, hogy a rendelkezésükre álló keresési adatokat arra szeretnék most felhasználni, hogy a mobil eszközön történő online értékesítést támogassák, mely logikus lépésnek tűnik, tekintetbe véve, hogy a mobil eszközök hatalomátvételét jelenleg az első sorból élvezhetjük.
A Google állítása szerint a megkeresett értékesítők örömmel fogadták az újdonságot, mely számításaik szerint a felhasználói élményt és az értékesítést is nagymértékben elősegíti majd. Előreláthatólag mindkét fél profitálni fog belőle, de ha még ez nem is válna be, abban biztosak lehetünk, hogy az elkövetkezendő időszakban további változtatások lesznek a mobil kényelmi szokások elősegítése érdekében.
A funkció természetesen elsősorban Android készülékeken lesz elérhető, arról az alelnök sem tudott nyilatkozni, hogy iOS rendszeren mikor fog működni ez a fajta funkció.