A Google kiadott egy best practice hivatalos dokumentációt a linkekkel kapcsolatban. Ebben az anyagban értékes információkat kaphatunk a(z):
- Milyen horgonyszöveget alkalmazzuk és hol?
- Hogyan írjunk megfelelő, SEO-barát horgonyszöveget?
- A belső linkekről
- Külső domainekről származó linnkekről
A hivatalos dokumentáció itt érhető el:
https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/links-crawlable
Néhány kiemelt téma:
Feltérképezhető linkek
Az első, hogy a Google csakis azokat a linkeket tudja feltérképezni, amik az ún. ‘Anchor’ HTML címkében találhatóak meg (<a></a>), ÉS ki van bennük töltve megfelelően, abszolút hivatkozás formájában a href attribútum.
Horgonyszöveg elhelyezése
A dokumentáció szerint egy jó horgonyszöveg “desktriptív, indokolt hosszúságú (preferáltan: tömör), valamint releváns arra az oldalra, ahol megtalálható ÉS arra, amelyikre a rajta lévő link mutat.”
Belső linkek
A belső linkek esetében a Google esetében az az állásfoglalás, hogy “a legfontosabb, hogy segítsük az algoritmust a kontextus megértésében, ezért is kiemelten fontos a megfelelő horgonyszöveg. Minden olyan aloldal, ami értékes és fontos számunkra, kapjon LEGALÁBB egy db belső linket. Gondoljunk arra, hogy egy adott aloldal tartalmát milyen más, ugyanazon a website-on található források tudnák még inkább pontosítani, azaz mely egyéb oldalak segítségével tudja a user megérteni a szóban forgó oldal tartalmát.”
Külső linkek
Végezetül pedig, a Google leírása alapján ne féljünk külső forrásokra hivatkozni. Hiszen ez csak növeli az adott oldal tartalmának hitelességét azáltal, hogy külső források is megerősítik ezt. Nem lehet ugyanis mindegyik vállalkozás full profi és full up-to-date minden témában is. Használjunk külső forrásokra mutató linkeket, amennyiben ez indokolt, és adjunk kontextust a link köré, hogy a userek mire számíthatnak, ha rákattintanak.