Augusztus 1-vel megszűnik a similar audience feature, ezután nem fog már adatot gyűjteni, illetve a meglévő adatbázisok is megszűnnek, nem lehet kampányokhoz hozzácsatolni. Ezzel a Google egy igen értékes szolgáltatását veszítjük el.
Ads a 3rd party cookiek kivezetéséhez köti a similar audiencek megszűnését és ehhez egy tartósabb megoldást javasol. Lássuk, mi a Google javaslatai.
Google javaslatok az átállásra:
- Készítsünk listát hogy hol és milyen similar listákat használunk a kampányoknál
- Érték alapú optimalizálás alkalmazását javasolja, rendeljünk monetáris értéket a konverizókhoz
- Customer match (email lista), hacsak nem vagyunk opt-outolva, továbbra is signalként fogja a rendszer használni és a saját listák jellemzően a legerősebbek. Smart biddingnél és value based biddingnél ezeket a listákat a rendszer automatikusan figyelni fogja
- Készítsünk egyéni szegmenseket brand és nem brand kulcssszavakra és ezeket alkalmazzuk a kampányoknál
- Affinity szegmensek használata
- Optimalizált célzás alkalmazása – itt ajánlják, hogy saját listákat töltsünk fel, ezekben az esetekben jobban működik, feltöltés után lassan bővítsük az audience expansiont.
- Demográfiai célzások, kizárások megszüntetése
- GA4 átállás