A Google felmérése szerint az észak-amerikai, iskolakezdésre készülő vásárlók több mint 50%-a azt állítja, hogy mielőtt bemegy az üzletbe, online ellenőrizni fogja a boltban lévő készleteket. Ugyanezen csoport 48%-a válaszai szerint olyan üzletekben fog vásárolni, amelyekben a helyszínen történő átvételt vagy érintés nélküli szállítás is elérhető.
Ezért fontos a vásárlókat olyan hirdetésekkel célozni, amelyek a helyi készletre vonatkozó információkat tartalmazzák. Szintén érdemes kiemelni a termékek esetén, hogy azonnal átvehetők a boltban vagy csak később, vannak-e egyéb átvételi pontok.
Pointy by Google
A kiskereskedések számára egy új applikációt tesz elérhetővé a Google, a Pointy-t. Amennyiben egy vállalkozás nem rendelkezik automatikusan frissülő készlet információval, a Google Pointy segítségével könnyen és gyorsan tudja felvenni a termékeket a rendszerbe és futtathat hirdetéseket rájuk.
Működése nagyon egyszerű, a termékek beolvasását követően, azok feltöltődnek a kereskedés Pointy oldalára. Ezzel lényegében egy online termékkatalógus hozunk létre, amely a vásárlók számára tartalmazza a naprakész termékinformációikat, az üzlet elérhetőségeit és nyitvatartási időt.
Ajánlatok és kedvezmények
Az ajánlatok és kedvezmények szintén kulcsfontosságúak ebben az évszakban. A Google szerint “discount code” keresések több mint 50%-kal nőttek tavalyhoz képest.
Ezért lehetővé tették, hogy a hirdetők az üzleten belüli kedvezményeket, (mint például a “20% kedvezmény” vagy az “egyet fizetsz, kettőt kapsz”) lokálisan népszerűsíthessék, még promóciós kódok elhelyezésére is van opció a hirdetésekben.
Lokáció megjelölése
A korábban említett kutatás szerint az iskolát kezdő vásárlók 60%-a tervezi, hogy idén a tanuláshoz szükséges eszközök és kiegészítők egy részét kisvállalkozásnál vásárolja meg.
A helyi kampányok egyszerű, de hatékony megoldást jelentenek a különböző méretű kereskedők számára, hogy a Google Térképen, a keresőben, a YouTube-on, a Gmail-en és a Google Display hálózaton keresztül népszerűsítsék az üzleteiket. Ezen kampányok fő konverziójaként az üzletlátogatást, a telefonhívást vagy az oda vezető útvonalakra való kattintást érdemes megadni és optimalizálni.
Optimalizálás az omnichannel célokra
Amennyiben a vásárlók online és az üzletben is beszerezhetik a termékeket, fontos hogy a hirdetések mérését és hatékonyságát ne korlátozzuk. Ehhez érdemes a Smart Bidding stratégia alkalmazásakor az üzlethelység látogatását is felvenni, mint konverziót. A keresési és shopping kampányoknál van lehetőség omnichannel optimalizációra.