A Google és a Twitter legújabb közös megállapodásának köszönhetően hamarosan érkeznek a keresési eredményekbe ágyazott legfrissebb tweetek, ezzel még nagyobb láthatóságot garantálva azoknak a vállalatoknak, melyek aktívan használják a közösségi médiát.
A tegnap bejelentett új találati megjelenítési forma az Egyesült Államokban, mobilon végzett keresési eredményeknél már látható, és a Google ígérete szerint hamarosan más országokban és desktopon végzett kereséseknél is elérhető lesz. A találati eredmények rangsorolásában már eddig is előnyt jelentett a közösségi média jelenlét és integráció, most pedig ez még fontosabbá vált a keresőoptimalizálás szempontjából.
Példaként nézzünk egy keresést a Nasára.
A twitteres találati eredmények az oldal tetején vagy egyes kereséseknél lejjebb, az oldal közepén láthatók. A bejegyzések prominensen jelennek meg, nagy képekkel, és swipe-olni is lehet közöttük.
A Google azt írja hivatalos blogján, hogy az újítás célja, hogy a felhasználók valós idejű információkhoz jussanak a fontos eseményekkel kapcsolatban, és hogy a Twitteren keresztül a vállalatok vagy egyének a legrelevánsabb pillanatban érhessék el a célközönségüket.
A találatok megjelenítéséhez nem kapcsolódik monetizáció, vagyis a Twitternek nem származik közvetlen anyagi haszna a kattintásokból, illetve a bejegyzések megjelenítéséért sem kell fizetni. Jelentős forgalmat generál viszont a Twitter oldalának és mobil applikációjának.
Hamarosan hazánkba is elérkezik ez az újítás a Google keresési találatok megjelenítésében, a következő hónapok során érdemes felkészülni és fejleszteni Twitteres jelenlétünket.