Augusztusban mindenki számára elérhetővé vált a Kiterjesztett szöveges hirdetés, aminek köszönhetően még masszívabb lehet a jelenlétünk a Google fizetett találatai között. Ugyanakkor továbbra is futnak a hagyományos szöveges hirdetések, így sokakban felmerült a kérdés, hogy jelent-e rangsorolási előnyt, ha valaki a Kiterjesztett verziót használja.
A Google most egyértelműen leszögezte hivatalos oldalán keresztül, hogy ilyesmiről szó sincs, a rangsort továbbra is a licit és a minőségi mutató határozzák meg.
Miért lehet, hogy mégis?
A dolog pofonegyszerű. Az új hirdetési forma a megjelenésének köszönhetően jóval magasabb CTR mutatókat képes produkálni, amivel javulhat a kampány általános teljesítménye, minőségi mutatója is. Ha javul a minőségi mutató – ami, mint tudjuk egyik eleme a rangsort befolyásoló tényezőknek -, akkor erősödhet a pozíciónk is.