Az Apple bejelentette, hogy április utolsó hetében általánosan elérhetővé teszi az iOS 14.5 frissítést és vele együtt az AppTracking Transparency keretrendszert.
Onnantól kezdve az applikációk csak akkor követhetik a felhasználókat, ha ahhoz a felhasználó kifejezetten hozzájárult.
Ez korlátozást minden olyan vállalkozást érint, akik Facebookon Apple vagy más iOS felhasználók számára hirdetnek.
A változás részként a Facebook új mérési módszert vezet be, mint amilyen az Apple SKAdNetwork API és összesített eseménymérés.
A protokoll korlátozza, összevonja, késlelteti az eredmények megjelenítését. A kampányok eredménye továbbra is mérhető marad, ám az iOS felhasználóknál erős korlátozásokkal.
Szintén csökken bizonyos célközönségek és megjelenítések beállítási lehetősége.
Cselekedj azonnal, hogy minimálisra csökkentsd a kampányaid megszakadását!
Tennivalók Applikáció hirdetőként:
- Frissítsd a Facebook SDK verziót legalább 8.0-ra.
- Állítsd be a konverziókat az eseménykezelőben
- Úgy tervezd meg a kampányokat, hogy applikációnként 1 fiókban hirdethetsz, 9 kampánnyal, és kampányonként 5 hirdetéscsoport használható.
Webes eseményeket használó kampányok esetén:
- Ha még nem tetted, igazold a domain tulajdont a Facebook Vállalkozáskezelőben
- Állítsd be és rangsorold a maximum 8 webes konverziós eseményt
- Az erőforrásközpont segítségével nézd át, és frissítsd azokat a hirdetéseket és hirdetéscsoportokat, amik érintettek a változásban.
Ha nem állítod be a szükséges változtatásokat:
- Nem hirdethetsz applikációt iOS 14.5 felhasználók számára
- Némely hirdetéseid akár teljesen le is állhatnak
- Bizonyos optimalizálási beállítások sem lesznek elérhetők számodra.
A változtatások főbb területei tehát:
Konverziós események
Mérés és jelentések
Hirdetések létrehozása, közönség választása, applikációs kampányok
A Facebook állásfoglalása szerint fontos számukra a privát szféra és adatok védelme, de emellett a hirdető kis és nagyvállalkozások minél jobb kiszolgálása is. Emiatt olyan, perszonalizált hirdetési rendszer kialakításán dolgoznak, ami kevesebb személyes adat kezelésével is hatékonyan tud működni.