Az év elején előzetesen bemutatták a Smart Shopping és a Local kampányok Performance Max-ra történő frissítésének ütemezését és folyamatát a Google Ads automatikus frissítő eszközének használatával.
A Local kampányok automatikus frissítő eszköze a jogosult hirdetők számára elérhetővé vált, és augusztus és szeptember folyamán szakaszosan tovább folytatódik a bevezetés. Javasolják, hogy az eszköz segítségével minél előbb frissítsük kampányainkat, hogy az ünnepi szezonban előnyben lehessünk. Az automatikus frissítések megkezdése előtt hozzáférhető az automatikus frissítő eszköz. A frissítésről előre informál minket a rendszer.
Ha a kampányok nem jogosultak az önfrissítő eszköz használatára, és nem kapunk értesítést az automatikus frissítésről, akkor a Local kampányok csak 2023-ban fognak Performance Max-ra frissíteni.
Hogyan végezhető el az önfrissítés?
Local kampányainkat magunk frissíthetjük az eszközzel, amely a Google Ads értesítés, Recommendations (Ajánlások) oldal vagy Campaigns (Kampányok) oldaláról érhető el.
Ha kampányainkat frissítjük, a korábbi Local kampányok korábbi teljesítménye átkerül az új Performance Max kampányokba, hogy a teljesítmény konzisztens maradjon. A kampánybeállítások, például a konverziós célok, a költségvetés, a kreatív eszközök és az ajánlati stratégia szintén automatikusan átkerülnek a Performance Maxba.
5 jó tanács, hogy a legtöbbet hozhassuk ki a Performance Max kampányból:
- Használjuk a Teljesítménytervezőt a közelgő ünnepi költségvetések megtervezéséhez, és értékeljük, hogy a költségvetési változások hogyan befolyásolhatják a kampány teljesítményét.
- Az ünnepi csúcsokra vagy a hétvégi eladásokra való felkészülés érdekében indítsuk el a kampányt 2-3 héttel korábban, majd frissítsd gyakran a kreatívokat, az általánosabb kreatívokról konkrétabbakra (pl. az ünnepi szezon termékeinek, promócióinak stb. népszerűsítése). Ez lehetővé teszi, hogy időalapú promóciókat hajtsunk végre anélkül, hogy ez a teljesítmény rovására menne.
- Állítsunk be értéket minden egyes konverziós művelethez, hogy kampányaink a lehető legjobban elérjék céljaikat. Például egy “telefonhívás” kattintás 3 dollárt, egy “útbaigazítás” kattintás 5 dollárt, egy üzletlátogatás pedig 10 dollárt ér vállalkozásunknak.
- Válasszunk ki eszközcsoportonként egy “call-to-action”-t. Míg a Local kampányok hirdetéscsoportonként több egyéni call-to-actiont támogatnak, a Performance Max kampányok eszközcsoportonként egy előre meghatározott cselekvésre felhívást támogatnak csupán.
- Kapcsoljuk ki a hirdetések ütemezését vagy a földrajzi célzást. Bár ezek a beállítások elérhetőek a Performance Max kampányokban, nem javasoljuk alkalmazásukat, mivel akadályozhatják a kampány teljesítményét.
Mi történik a korábbi Local kampányokkal?
A Performance Max-ra történő frissítés után a korábbi Local kampányaink “Eltávolítva” státuszba kerülnek. Nem tudjuk majd szerkeszteni vagy újra aktiválni ezeket, illetve nem tudunk új Local kampányokat létrehozni, amint a kampányaink automatikusan frissülni kezdenek. A korábbi adatok persze továbbra is elérhetők lesznek a Google Ads Kampányok oldaláról vagy az Áttekintés oldalról.