A Cloudflare éves rangsorai alapján a TikTok megelőzte a Google-t, mint a legnépszerűbb domain világszerte.
A Cloudflare (webbiztonsági vállalat) rangsorai szerint a Google már nem a világ legnépszerűbb domainje, miután a TikTok letaszította a trónról.
A legnépszerűbb domainek listája a Cloudflare Year in Review (Évértékelő jelentés) része, és azokat a domaineket mutatja be, amelyek egyik évről a másikra a legnagyobb forgalmat bonyolították le. A Google.com – amely többek között a Maps, a Translate és a News domaineket is magában foglalja – az előző évet a Cloudflare rangsorának élén zárta.
Akkor a TikTok a 7. helyen állt, most pedig világelsővé lépett elő.
A TikTok.com most a 2021-es évet tehát egy nagy ugrással zárja az első hely felé, megelőzve így nem csupán a Google-t, de a Facebookot, az Amazont és más világvezető domaineket is.
Íme a top 10 legnépszerűbb domain teljes listája 2021 népszerűségi sorrandbenl:
TikTok.com
Google.com
Facebook.com
Microsoft.com
Apple.com
Amazon.com
Netflix.com
YouTube.com
Twitter.com
WhatsApp.com
A Cloudflare jelentése tartalmazza a legnépszerűbb közösségi média tartományok, a legnépszerűbb e-kereskedelmi platformok és a legnépszerűbb videó streaming oldalak listáját is. Nem meglepő módon az Amazon zárta az évet a legnépszerűbb e-kereskedelmi domainként, amelyet a Taobao, az Ebay és a Walmart követett. A legnépszerűbb videostreaming oldalak listáját olyan óriások uralták, mint a Netflix, a YouTube és a HBOMax. Érdekes módon a Twitch-nek nem sikerült bejutnia a top 10-be.
Mit hoz a jövő?
Ez azt jelenti, hogy a TikTok lett a legnagyobb közösségi oldal? Nem, még hosszú út áll előtte, hogy elérje ezeket a magasságokat. Ez azt jelenti, hogy a Cloudflare szerint a TikTok.com több forgalmat kapott, mint bármely más domain.
Ez nem jelenti azt, hogy a TikTok több felhasználóval rendelkezik, mint a Google vagy a konkurens közösségi oldalak.
Az Insider Intelligence (korábban eMarketer) jelentése szerint a TikTok globális felhasználószámban megelőzte a Snapchatet és a Twittert, de jócskán lemaradt a Facebook és az Instagram mögött.
Más szóval a TikTok a harmadik legnagyobb közösségi médiaplatform világszerte. A TikTok globális felhasználóinak száma 2020-ban 59,8%-kal nőtt, 2021-ben pedig további 40,8%-kal emelkedett.
Továbbá az Insider Intelligence becslése szerint 2022-ben a TikTok globális felhasználói száma 15,1%-kal fog növekedni. Amennyiben ez a becslés beigazolódik, a TikTok a jövő év végére 20%-os részesedéssel fog rendelkezni az összes közösségi média felhasználóból.
Ha a TikTok nem része a 2022-es közösségi média marketingstratégiádnak, ezek a számok jó érvek arra, hogy magasabb prioritásúvá tedd ezt a kérdést.