Az internetes kereskedelemre kihelyezett honlapok 20%-a használ már reszponzív webdesign-t, szemben a tavalyi évvel, amikor ez az arány még csak 9%-os volt.
Az e-kereskedelmi oldalak egyre nagyobb százaléka él a reszponzív webdesign nyújtotta előnyökkel és fektet komolyabb hangsúlyt a mobil eszközökről érkező forgalom kiszolgálására – derül ki a Pure Oxygen Labs, mobil marketinggel foglalkozó cég kutatásából.
Egy Top 500-as online kerekedői listán azokat az oldalakat vizsgálták, amelyek komoly változtatásokat eszközöltek a mobil piac, és a bennük rejlő lehetőségek maximális kihasználása érdekében. Míg a 2014-es évben ezen értékesítők csupán 9%-a használta az említett weboldal formátumot, addig a mostani eredmények szerint ez az arány már 20%-ra növekedett!
Noha a legtöbb website továbbra is külön oldalt üzemeltet a mobil forgalom kiszolgálására, ez a szám folyamatosan csökken, a dinamikus oldalakat (azonos URL alól külön HTML kódot szolgál ki a lekérdező eszköz szerint) pedig már lekörözte a reszponzív webdesign.
Az eredmény alapján úgy tűnik, hogy a Google által csak „Mobilegeddon”-nak nevezett algoritmus változás el kezdte kifejteni a hatását (amihez minden bizonnyal az online marketinggel foglalkozó médiumok és kutatások is nagymértékben hozzájárultak) és az emberek végre ráeszméltek a mobil piac fontosságára.