Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megérkezett: a Google Search Console Insights!

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.06.25.

A Google Search Console Insights nevű új riporttal a Google segít a weboldal tulajdonosoknak abban, hogy megértsék, melyik tartalmuk rezonál legjobban a közönségükkel, illetve hogyan találnak rá a felhasználók ezekre a tartalmakat.

Az új GSC riport a Search Console-ból és a Google Analytics-ből szerzi az adatait a tartalmak teljesítményének meghatározásához. 

A GSC Insights az alábbi kérdésekre próbál meg válasszal szolgálni:

  • Mik a legjobban teljesítő tartalmak, és melyek trending-elnek?
  • Hogyan találnak rá a felhasználók az interneten a tartalmakra?
  • Mire keresnek rá a felhasználók, mielőtt lekattintják a tartalmat?
  • Mely cikkek irányítják át a felhasználókat a weboldalra?

A riport az “Áttekintés” oldal tetején érhető el, de hamarosan az iOS applikációban is megtalálható lesz.

Egy másik lehetőség az adatok megtekintésére, ha rákeresünk egy olyan kifejezésre, amire rangsorol az oldalunk (természetesen, ha azzal a fiókkal vagyunk belépve a Google Keresőbe, amivel a GSC-t is használjuk). Ekkor, az oldal tetején a “Search performance for this query” részből át tudunk kattintani a riportba (ld. alább a képen). (Ez utóbbi funkció még nem biztos, hogy magyar nyelven is elérhető, legalábbis mi a cikk megírása során nem tudtuk reprodukálni.)

A riport Google Analytics összekötés nélkül is elérhető – bár a pontosabb adatok érdekében, javasolt a két felületet összekapcsolni.

A GSC Insights jelenleg csak a Google Analytics UA-t támogatja, de folyamatban van a Google Analytics 4 támogatás bevezetése is.

Az új riport fokozatosan válik elérhetővé az egyes fiókokban a következő napok folyamán.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet