Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megjelent a Google Search Generative Experience

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.05.18.

A mesterséges intelligencia által generált válaszok a Google keresési találatai felett jelennek meg. A Google hivatkozik az általa használt webhelyekre, hogy segítsen megtalálni a választ. 

Hogyan néz ki az új Google keresési élmény? 

Az új Google keresési élmény megjeleníthet egy mesterséges intelligencia által generált választ a keresési eredmények listája felett. A Google egyértelműen a Generatív AI kísérleti címkével látja el a választ , amit aztán a kérdésére adott válasz követ.

A válasz be van jelölve. A Google idézi azokat a webhelyeket, amelyeket a válasz generálásához használt. Azokra a webhelyekre kattintva mélyebbre áshat. Vagy felvehet egy további kérdést, vagy akár a jobb felső sarokban található váltógombra kattintva mélyebbre merülhet.

  • „Egy mesterséges intelligencia alapú pillanatképet fog látni a legfontosabb információkról, amelyeket érdemes megfontolni, linkekkel, amelyekkel mélyebbre áshat” – mondta a Google

Amikor a kibontás gombra kattintunk, hogy részletesebb választ jelenítsünk meg, további válaszokat kapunk a generatív AI-tól.

A mesterséges intelligencia által generált válaszok során a Google ezekben a kattintható mezőkben jeleníti meg a webhelyeket képekkel, így rákattinthatunk a webhelyre, ha többet szeretnénk megtudni.

A generatív mesterségesintelligencia-válasz mező színe úgy változik, hogy „meghatározott típusokat és magát a lekérdezési szándékot tükrözze” – mondta a Google.

Ez a vertikális keresési élményeknél is működik, például a Google Shopping találatainál. A Google SGE 35 milliárd terméklistát tud begyűjteni a Google Shopping Graphból , amely óránként 1,8 milliárd frissítést kap. A generatív AI-nak gyorsan, szinte valós időben frissítenie kell, hogy választ adjon.

A Google jó választ tud adni arra vonatkozóan, hogy mely termékeket érdemes figyelembe venni bizonyos típusú termékek keresésekor, például [bluetooth hangszóró medencés partihoz]:

Lekérdezésünket úgy is nyomon követhetjük, hogy további részleteket vagy további felszólításokat adunk a Nyomon követés kérése mezőben. A Google ezután választ generál.

  • „A kontextus kérdésről kérdésre fog átkerülni, hogy segítsen Önnek természetesebben folytatni a felfedezést. Hasznos kiindulási pontokat is találhat a webes tartalomhoz, és számos szempontot találhat, amelyekbe belemélyedhet” – magyarázta a Google.
  • „A mesterséges intelligencia segítségével  a rendszer megérti, ha valaki olyasmit keres, ami egy korábbi kérdéshez kapcsolódik. Átviszi a korábbi kérdések kontextusát, hogy újrafogalmazza a lekérdezést, hogy jobban tükrözze a szándékot” – tette hozzá a Google.

A Google ötpontos megközelítést alkalmaz a generatív AI keresésben:

  1. Információigények: Hogyan csökkentheti a Google azon lépések számát, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a kereső végrehajtson egy feladatot vagy egy célt, és hogyan teheti a Google gördülékenyebbé és gördülékenyebbé az élményt?
  2. Információ minősége: A Google által adott információknak minőséginek kell lenniük, és az AI válaszának magas szintűnek kell lennie. Tehát a Google-nak válaszolnia kell az egészségügyi vagy pénzügyi vonatkozású kérdésekre?
  3. Biztonsági korlátozások: A Google-nak első személyű választ kell adnia? Kell-e a Google-nak olyan gördülékeny válaszokat adnia, amelyekben a felhasználók 100%-ig pontosak lehetnek, amikor a Google esetleg nem tudja ellenőrizni az összes válasz pontosságát?
  4. Ökoszisztéma: A Google forgalmat és jóváírást kíván biztosítani a tartalom forrásának. A Google olyan élményt szeretne kialakítani, amely arra ösztönzi a felhasználókat és a keresőket, hogy mélyebbre ássanak ezekben a forrásokban.
  5. Hirdetések : Lehetnek-e relevánsak a hirdetések, és nyújthatnak-e további információkat a felhasználónak, és hogyan lehet a legjobban megjeleníteni a hirdetéseket a felhasználó számára ebben az élményben.

Idézetek és linkek

Amikor a Google elindította a Bardot , sokakat  megdöbbentett az idézetek és a kiadókra mutató hivatkozások hiánya . Ritka volt a Google Bard linkjei kiadói webhelyekre.

Az SGE-ben azonban egészségesebb módot látunk a kiadókhoz való kapcsolódásra és az ökoszisztéma támogatására.

Nemcsak az ebben a keresési élményben generált explicit válaszok adott webhelyekből állnak, hanem a válaszokat alkotó webhelyek is jól láthatóan megjelennek a válaszban miniatűr képpel, címmel és URL-lel, mindaz, ami a kiadó webhelyére kattintható. .

A Google azonban nem hivatkozik vagy tulajdonol közvetlenül egy adott oldalt. A Google mesterséges intelligencia modellje különféle forrásokból származó információkat szintetizál.

Valójában a Google tényszerű megerősítést keres a források között, hogy összeállítsa a válaszokat, majd megjelenítse az idézeteket. Ezek általában jó minőségű online forrásokból származnak. A Google felhasználja a Google által évtizedek óta alkalmazott számos jelet az információ minőségének megértésére.

Kiadói webhelyekre mutató hivatkozások. Íme egy képernyőkép, amely ezeket a webhelyeket mutatja a válaszban:

Menjünk mélyebbre!

Ezután kattintsunk a jobb felső sarokban arra a váltógombra, hogy mélyebben belemerüljünk több forrásba, ahol a generatív AI több választ mutat meg több forrással, amelyekre rákattinthatunk. A képen látható nyíl a kapcsolóra mutat, közvetlenül a webhely linkjei felett:

Ráadásul továbbra is görgethetünk lefelé, és elérhetjük a klasszikus keresési eredményeket, még „könyebben fogyasztható” formátumban. A keresési eredményekre mutató linkek közül néhányat megtekinthetünk, bekeretezettebb formában itt:

Az új generatív keresési élményre itt lehet regisztrálni de egyelőre csak U.S. -beli felhasználók számára elérhető. 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet