Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megszűnik a 28 napos hozzárendelési modell a Facebookon

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.10.05.

A Facebook Ads 2020. október 12-től megszünteti a 28 napos hozzárendelési intervallumot. A fiókok alapértelmezett beállításként visszaállnak a 7 napos hozzárendelésre.

Mi is az a hozzárendelési intervallum?

A Facebook abban az esetben tulajdonít egy műveletet hirdetésnek, ha azt valaki megtekintette vagy rákattintott, majd adott számú napon belül végrehajtott egy kívánt műveletet (például vásárolt egy terméket egy webhelyen).

A hirdetése egy adott személy általi megtekintése (vagy a hirdetésre kattintása) és az azt követő művelet végrehajtása között eltelt napok számát hozzárendelési intervallumnak nevezzük.

Miért kellett változtatni?

A jelenlegi és a hamarosan bevezetésre kerülő digitális adatvédelmi kezdeményezések több böngésző esetében is változást hoznak, és kihatnak arra, hogy a vállalkozások miként mérhetik az emberek interakcióit. – írja a Facebook. Ezen kezdeményezések támogatása érdekében az alapértelmezett átkattintási hozzárendelési intervallum mostantól 7 nap hosszúságú, a 28 napos hozzárendelési intervallum kivezetésre kerül a Hirdetéskezelő és a Hirdetési jelentés lehetőségei közül.

Bár kifejezetten nem mondják ki, ez valószínűleg utal a Chrome azon szándékára, hogy a következő két évben megszüntesse harmadik féltől származó sütiket.

Hol található a 28 napos hozzárendelés a fiókjában?

Alapértelmezés szerint a Facebook eddig 28 napos kattintási hozzárendelési modellt használt, hacsak egy hirdető nem változtatta meg ezt 7 napos vagy 1 naposra az alábbi felületen:

Az “Oszlopok testreszabása” menüpont kiválasztása után az oldal jobb alsó sarkában ki lehet választani a kívánt visszatekintési időszakot. 

A hozzárendelési intervallum beállítása alapértelmezésben eddig tehát az 1 napos megtekintés és a 28 napos kattintás volt, ami azt jelenti, hogy azokat a hirdetésnek tulajdonítható műveleteket láthattuk, amelyek a hirdetés megtekintésétől számított 1 napon belül, illetve a hirdetésre kattintástól számított 28 napon belül történtek. 

A Facebbok azt javasolja a hirdetőknek, hogy ha vannak olyan automatizált szabályaik, amelyek a 28 napos hozzárendelési modellre támaszkodnak, azokat frissíteni kell.

Ez különösen igaz minden olyan szabályra, amely a 28 napos teljesítmény alapján szabályozza a kiadásokat és a költségvetést. 

Ez vonatkozik a Facebook Ads API-ra?

Igen, bár október 12-én ezt a változtatást itt még nem hajtják végre. Megkerülő megoldásként az API egyelőre továbbítja a 28 napos hozzárendelési adatokat, amíg a böngésző korlátozásai hivatalosan nem lépnek életbe.

A Facebook hangsúlyozza, hogy a 7 napos hozzárendelési modell reálisabb képet ad a hirdetések hatásáról, mivel kisebb szerepet játszik a 28 napos hozzárendelés szerepe vagy súlya. (Érdekes, tekintve, hogy ennyi éven át nem ezt használták.)

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet