A Facebook Ads 2020. október 12-től megszünteti a 28 napos hozzárendelési intervallumot. A fiókok alapértelmezett beállításként visszaállnak a 7 napos hozzárendelésre.
Mi is az a hozzárendelési intervallum?
A Facebook abban az esetben tulajdonít egy műveletet hirdetésnek, ha azt valaki megtekintette vagy rákattintott, majd adott számú napon belül végrehajtott egy kívánt műveletet (például vásárolt egy terméket egy webhelyen).
A hirdetése egy adott személy általi megtekintése (vagy a hirdetésre kattintása) és az azt követő művelet végrehajtása között eltelt napok számát hozzárendelési intervallumnak nevezzük.
Miért kellett változtatni?
A jelenlegi és a hamarosan bevezetésre kerülő digitális adatvédelmi kezdeményezések több böngésző esetében is változást hoznak, és kihatnak arra, hogy a vállalkozások miként mérhetik az emberek interakcióit. – írja a Facebook. Ezen kezdeményezések támogatása érdekében az alapértelmezett átkattintási hozzárendelési intervallum mostantól 7 nap hosszúságú, a 28 napos hozzárendelési intervallum kivezetésre kerül a Hirdetéskezelő és a Hirdetési jelentés lehetőségei közül.
Bár kifejezetten nem mondják ki, ez valószínűleg utal a Chrome azon szándékára, hogy a következő két évben megszüntesse harmadik féltől származó sütiket.
Hol található a 28 napos hozzárendelés a fiókjában?
Alapértelmezés szerint a Facebook eddig 28 napos kattintási hozzárendelési modellt használt, hacsak egy hirdető nem változtatta meg ezt 7 napos vagy 1 naposra az alábbi felületen:
Az “Oszlopok testreszabása” menüpont kiválasztása után az oldal jobb alsó sarkában ki lehet választani a kívánt visszatekintési időszakot.
A hozzárendelési intervallum beállítása alapértelmezésben eddig tehát az 1 napos megtekintés és a 28 napos kattintás volt, ami azt jelenti, hogy azokat a hirdetésnek tulajdonítható műveleteket láthattuk, amelyek a hirdetés megtekintésétől számított 1 napon belül, illetve a hirdetésre kattintástól számított 28 napon belül történtek.
A Facebbok azt javasolja a hirdetőknek, hogy ha vannak olyan automatizált szabályaik, amelyek a 28 napos hozzárendelési modellre támaszkodnak, azokat frissíteni kell.
Ez különösen igaz minden olyan szabályra, amely a 28 napos teljesítmény alapján szabályozza a kiadásokat és a költségvetést.
Ez vonatkozik a Facebook Ads API-ra?
Igen, bár október 12-én ezt a változtatást itt még nem hajtják végre. Megkerülő megoldásként az API egyelőre továbbítja a 28 napos hozzárendelési adatokat, amíg a böngésző korlátozásai hivatalosan nem lépnek életbe.
A Facebook hangsúlyozza, hogy a 7 napos hozzárendelési modell reálisabb képet ad a hirdetések hatásáról, mivel kisebb szerepet játszik a 28 napos hozzárendelés szerepe vagy súlya. (Érdekes, tekintve, hogy ennyi éven át nem ezt használták.)