2021. június 30-án leállítják a Facebook Analytics szolgáltatást, így a marketingszakembereknek kevesebb mint három hónap áll rendelkezésre az alternatívákhoz való alkalmazkodáshoz.
Figyelembe véve, hogy a marketingszakemberek hogyan támaszkodnak a Facebook Analyticsre a konverziós adatok méréséhez, ez a bejelentés határozottan rövid időn belül érkezik.
A bejelentést, miszerint a Facebook Analytics megszűnik június végén, csendesen közzétették a Facebook for Business súgóban. Az analytics.facebook.com oldalra történő navigálás most átirányítja a felhasználókat a bejelentésre, amely így szól:
„A Facebook Analytics 2021. június 30. után már nem lesz elérhető. Addig továbbra is hozzáférhet a jelentésekhez, diagramok és táblázatok exportálásához, valamint a statisztikák felfedezéséhez. Ha adatokat szeretne exportálni CSV-fájlba az asztali Facebook Analytics szolgáltatásból, kattintson a nyílra az egyes diagramok vagy táblázatok jobb felső sarkában. “
A vállalat nem indokolja a Facebook Analytics bezárását. Ehelyett más üzleti eszközökre irányítja a felhasználókat, amelyek nem pontosan 1: 1 arányú alternatívák.
A Facebook a következő üzleti eszközökre hívja fel a felhasználókat az Analytics eltávolítása után:
- Facebook Business Suite : Lehetővé teszi a felhasználók számára a Facebook és Instagram üzleti fiókok kezelését. Részletes betekintést nyújt a vállalkozás közönségére, tartalmára és trendjeire (de nem mindenki számára elérhető).
- Ads Manager : Lehetővé teszi a vállalkozások számára a Facebook-kampányok és -hirdetések megtekintését, módosítását és eredményeinek megtekintését.
- Eseménykezelő : Segíthet a felhasználóknak olyan Facebook üzleti eszközök beállításában és kezelésében, mint a Facebook pixel és a Conversions API. Beszámolót láthatunk a vállalkozás webhelyén, alkalmazásában és fizikai áruházában végrehajtott műveletekről is.
Ha a marketingszakemberek alkalmazkodni tudnak a fenti eszközök kombinációjához, akkor képesek lehetnek ugyanazokat a feladatokat végrehajtani, amelyeket a Facebook Analytics szolgáltatásban szoktak elvégezni.
Ezeket az adatokat a közelmúltban nehezebb nyomon követni bármilyen eszközzel – a Facebook Analytics segítségével vagy anélkül. Ennek oka az iOS 14 frissítése, amely megkérdezi a felhasználókat, hogy szeretnék-e nyomon követni az alkalmazásokat a telefonjukon.
Ha egy felhasználó azt mondja, hogy nem akarja, hogy a Facebook alkalmazás nyomon kövesse őt, akkor a marketingszakemberek nem kaphatnak ugyanazokat a konverziós adatokat a felhasználótól, mint korábban.
A Facebook megint nem adott okot az Analytics bezárására, így nem tudni, hogy a döntésnek van-e köze az iOS frissítéséhez.
A Facebooknak magasra törő céljai vannak azt illetően, hogy a Business Suite legyen az egyetlen felület, amelyre a vállalkozásoknak a Facebook, az Instagram és a Messenger szolgáltatásain keresztül van szükségük.