2023. április 27- én a Meta bejelentette az üzletek támogatásának változásait a különböző régiókban:
Mi változik?
USA: az új üzletek beléptetése csak a Checkout Facebook vagy Instagram engedélyezésével történik
- A Meta fokozatosan megszünteti az új, Checkout nélküli üzletek bevezetését a Facebook vagy az Instagram bekapcsolásával.
- 2023. június 5-től:
- Az új üzletek Commerce Manageren és Shopifyon keresztül történő beléptetése csak akkor történik meg, ha a Checkout engedélyezve van a Facebook vagy az Instagram mellett.
- 2023. augusztus 10-ig:
- Az új üzletek más jogosult partnereken keresztül történő beléptetése csak a Checkout Facebook vagy Instagram engedélyezésével történik .
- 2023. június 5-től:
USA: megszűnik azoknak az üzleteknek a támogatása, amelyekben nincs engedélyezve a Facebook vagy az Instagram a Checkout szolgáltatásnak
- 2024. április 24-től:
- Azok az üzletek , amelyekben nincs engedélyezve a Facebook vagy az Instagram, nem lesznek elérhetők, azaz azok az üzletek, amelyek az embereket egy e-kereskedelmi webhelyre irányítják a vásárlás befejezésére, ahelyett, hogy lehetővé tennék az emberek számára, hogy közvetlenül a Facebookon vagy az Instagramon keresztül vásároljanak, vagy a Checkouttal üzenetküldéssel rendelkező üzletek .
- Azok a vállalkozások, amelyek nem rendelkeznek fizetési funkcióval, többé nem használhatják az üzletekhez kapcsolódó funkciókat, beleértve a biotermékek címkézését a bejegyzésekben, és új egyéni/hasonló közönségeket hozhatnak létre az üzletet meglátogató emberekből.
- Ez alól kivételt képeznek a többcsatornás és előfizetéses vállalkozások.
21 nemzetközi piac: a vállalkozások továbbra is használhatják a Checkout nélküli üzleteket, ha a Facebook vagy az Instagram engedélyezve van
- A 21 nemzetközi piacon található vállalkozások további értesítésig továbbra is használhatják a Facebook és az Instagram Shopokat anélkül, hogy a pénztár engedélyezve lenne.
- Ezek a piacok a következők: Ausztrália, Brazília, Kanada, Dánia, Franciaország, Németország, India, Indonézia, Olaszország, Japán, Mexikó, Hollandia, Norvégia, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Svájc, Tajvan, Thaiföld, az Egyesült Királyság és Ukrajna.
- Idén nyártól az EGT-ben, az Egyesült Királyságban vagy Svájcban élők számára a Shops-élmény úgy fejlődik, hogy jobban összpontosítson a termékfelfedezésre a termékrészletező oldalakon, a termékcímkézésen az organikus bejegyzéseken, a termékcímkés hirdetéseken és a vállalkozások konverzióján keresztül. weboldal. Bizonyos funkciók, például a kirakat, a kívánságlista és a gyűjtemények többé nem lesznek elérhetők az ezeken a piacokon élő Shops-felhasználók számára, hogy támogassák ezt az új, egyszerűsített és áramvonalasabb élményt.
A világ többi részén: megszűnik azoknak az üzleteknek a támogatása, amelyeknél nincs engedélyezve a Facebook vagy az Instagram a Checkout szolgáltatásnak
- 2023. augusztus 10-től:
- A vállalkozások többé nem tudnak üzletet elhelyezni Facebook-oldalukon vagy Instagram-fiókjukon, kivéve, ha az üzletben engedélyezve van a Checkout with Facebook vagy Instagram az Egyesült Államokban.
- Azok a vállalkozások, amelyek nem rendelkeznek akadálymentesített üzlettel, a továbbiakban nem használhatják a Boltokhoz kapcsolódó funkciókat, beleértve a termékcímkézést (bejegyzésekben, tekercsekben vagy történetekben), valamint új egyéni/hasonló közönség létrehozását az üzletet meglátogató emberekből.
- Az Instagramon továbbra is elérhetők lesznek a termékcímkékkel ellátott hirdetések, amelyek lehetővé teszik az új és a meglévő ügyfelek számára, hogy a Shopstól független élményen keresztül széles körben fedezhessék fel termékeit. A termékek címkéit tartalmazó hirdetéseket aktívan kihasználó vállalkozásoknak nem kell semmit tenniük, és kampányaik megszakítás nélkül folytatódnak.
Megjegyzés: Egy adott üzlet helyét a hozzárendelt kereskedelmi fiók helye alapján határozzák meg. A kereskedelmi fiók helyét a fiókot létrehozó felhasználó helye határozza meg (ha 2023. április 1. után hoztuk létre), vagy a kereskedelmi fiókhoz társított eszközök, például egy Instagram-profil vagy Facebook-oldal. A kereskedelmi fiók helyétől függetlenül minden olyan vállalkozás, amely az Egyesült Államokban fizetésre alkalmas Facebook- vagy Instagram-áruházzal rendelkezik, továbbra is hozzáférhet üzletéhez. Bármely vállalkozás, amely engedélyezni kívánja a fizetést az Egyesült Államokban, megteheti ezt a Commerce Managerben az itt található utasításokat követve , feltéve, hogy megfelel az itt leírt követelményeknek .
Új oldalélmény
2023. június 5-én, ha a Facebook-oldalunk még nem frissült az új oldalak környezetére, akkor az automatikusan frissülni fog.
- Ennek a tapasztalatnak a részeként a vállalkozások hozzáférhetnek egy továbbfejlesztett oldalelrendezéshez és új eszközökhöz .
- Ez a frissítés nem támogat néhány régi funkciót, például a katalógus vagy a termékrészletek oldalának kezelését és közzétételét egy Facebook-oldalról. A vállalkozások azonban továbbra is közzétehetnek webhelylinkeket.
A Meta minden régióban arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy továbbra is vegyenek igénybe ingyenes és fizetős eszközöket az ügyfelek megtalálására és az eladások növelésére, beleértve:
- Személyre szabott hirdetések
- Reels
- Üzenetküldés