Ez azt jelenti, hogy a hosszabb kulcsszavakat már nem váltják ki a Broad Match Modifier (általános egyezés módosítóval, továbbiakban BMM) keresési kifejezések. A széles kulcsszavak továbbra is használhatóak lesznek. Az alábbiakban a Google támogatásának képernyője található, amely elmagyarázza, hogy milyen lekérdezések továbbra is aktiválódnak, és nem fognak tovább váltani.
Manapság a következő kulcsszóegyezési típusokkal érheti el az embereket:
- Pontos egyezés
- Széles egyezés
- Kifejezésegyezés és általános egyezés módosító
Ez fog megváltozni és mostantól a BMM helyett is az updated phrase match-es alak lesz az elfogadott.
Hogyan működik ez az új illesztési mechanizmus?
Jelenleg az általános egyezés módosítója azt mondja a Google-nek, hogy „ezeknek a kifejezéseknek mindnek szerepelnie kell a keresési lekérdezésben.” Ezt úgy fejezhetjük ki, hogy pluszjelet teszünk a kereséshez szükséges kulcsszavak elé.
A kifejezésegyezés hagyományosan azt állapítja meg a Google felé, hogy „a szavaknak ebben a sorrendben kell megjelenniük”. Bár a Google nem konkrét, megjegyzik, hogy a kifejezésegyezés mostantól mindkét igényt kielégíti majd és figyelni fogja a szándékot, tehát fontos lesz a sorrendiség.
Pár példa arra, hogy pontosan hogyan is változnak majd a megjelenések:
Broad match modifier keyword | Queries that will no longer match after the update |
+resume +services | what are some customer service skills to put on a resume |
+best +sneakers | best prices on sneakers for toddler |
+used +printers | companies that used daisy wheel printers |
Phrase match keyword | Queries that will match after the update |
“holidays in zambia” | holiday spots in zambia |
“long sleeve dress” | long sleeve lace dress |
“womens boots” | new womens size 37 boot |
Hogyan készüljünk fel a változásra?
- Kezeljünk kiemelt prioritásként a kizáró kulcsszavak használatát: Kizárhatjuk a nem kívánt egyezéseket a kizáró kulcsszavakkal .Vegyük figyelembe, hogy ez a frissítés nem befolyásolja a kizáró kulcsszavakat!
- Figyeljük a teljesítményt és szükség esetén a költségkereteket: A forgalom ezen változások miatt ingadozhat, akár jelentősen meg is nőhet, ezért végezzük el a szükséges módosításokat.
- Rendszeresen ellenőrizzük az Ajánlások rész: Az „ Új kulcsszavak hozzáadása” segít fenntartani a kulcsszavak lefedettségét, a „Redundáns kulcsszavak eltávolítása” pedig az ismétlődő kulcsszavak eltávolítását. Figyeljünk a kampánszerkezet logikájára!
- Fontoljuk meg az általános egyezés és az intelligens ajánlattétel használatát: Ha aggódunk a lefedettség elvesztése miatt, akkor az intelligens ajánlattétellel való általános egyezés segít a relevánsabb keresések elérésében, amelyek megfelelnek a teljesítmény céljainknak.
Mi várható a jövőben?
A Google állásfoglalása szerint előbb utóbb kivezetésre kerül majd az általános egyezési típus is. A mostani módosításnak a következményeit is folyamatosan monitorozni fogják és azon dolgoznak majd, hogy a hirdetők visszajelzései alapján olyan kulcsszavakat frissítések, amelyek megkönnyítik az elérés, a relevancia és a teljesítmény egyensúlyát.
Cikkünk az alábbiak alapján készült:
https://www.ppchero.com/bmm-keywords-are-dead-google-ads-latest-update/
https://www.seroundtable.com/google-ads-phrase-match-expands-to-broad-match-modifier-30880.html