Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megszűnik az általános kulcsszó egyezés módosítóval és jön a továbbfejlesztett kifejezés egyezés

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.02.10.

Ez azt jelenti, hogy a hosszabb kulcsszavakat már nem váltják ki a Broad Match Modifier (általános egyezés módosítóval, továbbiakban BMM)  keresési kifejezések. A széles kulcsszavak továbbra is használhatóak lesznek. Az alábbiakban a Google támogatásának képernyője található, amely elmagyarázza, hogy milyen lekérdezések továbbra is aktiválódnak, és nem fognak tovább váltani.

Manapság a következő kulcsszóegyezési típusokkal érheti el az embereket:

  • Pontos egyezés
  • Széles egyezés 
  • Kifejezésegyezés és általános egyezés módosító 

Ez fog megváltozni és mostantól a BMM helyett is az  updated phrase match-es alak lesz az elfogadott. 

Hogyan működik ez az új illesztési mechanizmus?

Jelenleg az általános egyezés módosítója azt mondja a Google-nek, hogy „ezeknek a kifejezéseknek mindnek szerepelnie kell a keresési lekérdezésben.” Ezt úgy fejezhetjük ki, hogy pluszjelet teszünk a kereséshez szükséges kulcsszavak elé.

A kifejezésegyezés hagyományosan azt állapítja meg  a Google felé, hogy „a szavaknak ebben a sorrendben kell megjelenniük”. Bár a Google nem konkrét, megjegyzik, hogy a kifejezésegyezés mostantól mindkét igényt kielégíti majd és figyelni fogja a szándékot, tehát fontos lesz a sorrendiség. 

Pár példa arra, hogy pontosan hogyan is változnak majd a megjelenések:

Broad match modifier keywordQueries that will no longer match after the update
+resume +serviceswhat are some customer service skills to put on a resume
+best +sneakersbest prices on sneakers for toddler
+used +printerscompanies that used daisy wheel printers
Phrase match keywordQueries that will match after the update
“holidays in zambia”holiday spots in zambia
“long sleeve dress”long sleeve lace dress
“womens boots”new womens size 37 boot 

Hogyan készüljünk fel a változásra? 

  • Kezeljünk kiemelt prioritásként a kizáró kulcsszavak használatát: Kizárhatjuk a nem kívánt egyezéseket a kizáró kulcsszavakkal .Vegyük figyelembe, hogy ez a frissítés nem befolyásolja a kizáró kulcsszavakat! 
  • Figyeljük a teljesítményt és szükség esetén a költségkereteket: A forgalom ezen változások miatt ingadozhat, akár jelentősen meg is nőhet,  ezért végezzük el a szükséges módosításokat.
  • Rendszeresen ellenőrizzük az Ajánlások rész: Az „ Új kulcsszavak hozzáadása” segít fenntartani a kulcsszavak lefedettségét, a „Redundáns kulcsszavak eltávolítása” pedig az ismétlődő kulcsszavak eltávolítását. Figyeljünk a kampánszerkezet logikájára! 
  • Fontoljuk meg az általános egyezés és az intelligens ajánlattétel használatát: Ha aggódunk a lefedettség elvesztése miatt, akkor az intelligens ajánlattétellel való általános egyezés segít a  relevánsabb keresések elérésében, amelyek megfelelnek a teljesítmény céljainknak.

Mi várható a jövőben?

A Google állásfoglalása szerint előbb utóbb kivezetésre kerül majd az általános egyezési típus is. A mostani módosításnak a következményeit is folyamatosan monitorozni fogják és azon dolgoznak majd, hogy  a hirdetők visszajelzései alapján olyan kulcsszavakat frissítések, amelyek megkönnyítik az elérés, a relevancia és a teljesítmény egyensúlyát. 

Cikkünk az alábbiak alapján készült: 

https://www.ppchero.com/bmm-keywords-are-dead-google-ads-latest-update/

https://www.seroundtable.com/google-ads-phrase-match-expands-to-broad-match-modifier-30880.html

https://support.google.com/google-ads/answer/10346549

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

A Google indexelési arányainak javulása

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint a Google indexelési rendszerességei és arányai jelentős javulást mutatnak.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia

A Google AI Overviews hatása a weboldalak forgalmára

Egy friss tanulmány szerint a Google AI Overviews-ben való megjelenés jelentősen növeli a weboldalak forgalmát, míg a kimaradás csökkenti a kattintásokat. A legjobb helyezésű, tranzakciós lekérdezések esetében az AI Overviews-ben szereplő oldalak 3,2-szer több kattintást kaptak, mint a kimaradók.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet